شناسهٔ خبر: 37704945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به کشور اوکراین تکذیب شد / نباید برای ارسال جعبه سیاه عجله کرد

رئیس کمیسیون سوانح سازمان هواپیمایی گفت: هنوز تصمیمی برای ارسال جعبه سیاه به کشور اوکراین و یا فرانسه گرفته نشده است.

صاحب‌خبر -

حسن رضایی فر رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه هم اکنون آخرین وضعیت بررسی سانحه هوایی اوکراین و جعبه سیاه آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی شده است، گفت: من به هیچ عنوان ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به کشور اوکراین تایید نمی‌کنم و این موضوع هم اکنون در حال بررسی است.

او اظهار کرد: هیچ تصمیمی برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گرفته نشده است و اخباری که برخی از رسانه‌های خارجی مبنی بر ارسال جعبه سیاه به اوکراین و یا کشور دیگر شاید برداشت‌هایی از مکاتبات ما با کشور‌های خارجی بوده است، اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشد ه است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: طبق قانون باید مسئول بررسی سانحه هوایی اطمینان پیدا کند که لابراتور قابلیت بازخوانی جعبه سیاه را دارد و در مرحله اول وظیفه آن کشور (ایران) است که تجهیزات مربوط به لابراتور را برای بازخوانی جعبه سیاه وارد کشور کند و یا از تجهیزات داخل کشور استفاده کند.

رضائی فر تصریح کرد: ما اعلام کرده‌ایم که توانایی بازخوانی جعبه سیاه را در کشور نداریم و درخواست واردات تجهیزات مورد نیاز برای این موضوع را کرده‌ایم.

او افزود: تا کنون موفق نشده‌ایم که تجهیزات مورد نیاز را وارد کشور کنیم و اگر موفق نشدیم بررسی‌های بیشتر برای ارسال این جعبه سیاه به لابراتور‌های مجهز را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به وزیر راه وشهرسازی واگذار شد

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است برای بازخوانی، جعبه سیاه را به کشور‌های اوکراین فرانسه و یا کشور‌های دیگر ارسال کنیم، اما هنوز هیچ تصمیمی در این موضوع گرفته نشده و هنوز جعبه سیاه در داخل کشور قرار دارد.

رضائی فر در پاسخ به این سوال که تصمیم گیری در این زمینه چقدر زمان لازم دارد گفت: نباید عجله کنیم چرا که اطلاعات موجود در جعبه سیاه بسیار مهم است و بخشی از دلایل وقوع این حادثه مشخص شده است بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر، مهم و اساسی جعبه سیاه عجله کنیم و این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتر و برنامه‌ریزی‌های دقیقی تری دارد.

گفتنی است طی روز گذشته و امروز اخباری مبنی بر ارسال جعبه سیاه به کشور اوکراین منتشر شده که در این زمینه هم سازمان هواپیمایی کشوری و هم کمیته بررسی سوانح هوایی به صورت کامل این موضوعات را تکذیب کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ مسافر در تاریخ ۱۸ دی ماه ساعت ۶:۱۸ بامداد از تهران به مقصد کیف پرواز داشت که پس از گذشته ۶ دقیقه در محدوده شهریار سقوط کرد و تمامی مسافران آن در این حادثه شهید شدند.

انتهای پیام /

نظر شما