شناسهٔ خبر: 37704922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اصلاح اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران

اعضای کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت با اصلاح اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و افزودن یک تبصره مبنی بر بهره مندی خواهر و برادر شهدا از خدمات این صندوق موافقت نمودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» طبق ماده ۳۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگان موظف به ایجاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است و اساسنامه این صندوق در سال ۱۳۹۴ به تصویب هیئت وزیران رسید.

گفتنی است، طبق ماده یک اساسنامه، این صندوق به منظور ایجاد، توسعه و تقیوت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت های شغلی ایثارگران شامل خانواده شاهد (پدر، مادر، همسر و فرزند)، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان آنان تشکیل و بر اساس مفاد اساسنامه فعالیت می نماید که با افزودن یک تبصره خواهر و برادر شهدا در اولویت بعدی برای استفاده از تسهیلات صندوق قرار می‌گیرند.

این پیشنهاد پس از تصویب نهایی در هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.

تصویب تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه‌های اجرایی

در ادامه این جلسه، آیین نامه اجرایی بند (ح) ماده (۱۱۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه موضوع تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه‌های اجرایی به تصویب اعضا رسید.

گفتنی است، طبق بند "ح" ماده (۱۱۳) قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده  به منظور استفاده از خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه­های اجرائی به ویژه در زمینه­ های بودجه ریزی، برنامه ریزی، حقوقی، اداری و استخدامی، تعرفه خدمات مذکور برای دستگاه­های اجرائی که مطابق قوانین موضوعه مجاز به استفاده از آنها هستند تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش نویس آیین نامه اجرایی مذکور را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذی ربط تهیه و ارائه نموده که مورد تصویب اعضای کمیسیون امور اجتماعی دولت قرار گرفت و آماده طرح در هیئت وزیران است.

گفتنی است، جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ به ریاست جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاون رئیس جمهور و دکتر فلاح زاده، سرپرست کمیسیون و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون به میزبانی دفتر هیئت دولت برگزار شد.

نظر شما