شناسهٔ خبر: 37704899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بعیدی‌نژاد:

دادگاه تجدیدنظر «بدهی قرارداد تسلیحاتی انگلیس به ایران» این هفته برگزار می‌شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس از برگزاری جلسه استماع دادگاه تجدیدنظر مربوط به بخش کوچکی از مبلغ بدهی قرارداد تسلیحاتی انگلیس به ایران، طی روزهای چهارشنبه و‌ پنجشنبه این هفته،در لندن خبر داد.

صاحب‌خبر -

///به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از برگزاری جلسه استماع دادگاه تجدیدنظر مربوط به بخش کوچکی از مبلغ بدهی قرارداد تسلیحاتی انگلیس به ایران، طی روزهای چهارشنبه و‌ پنجشنبه این هفته،در لندن خبر داد.

آنطور بعیدی‌نژاد تصریح کرده است با تعیین تکلیف این بخش کوچک، فرآیند حقوقی پرونده به پایان خود نزدیک‌ می‌شود و بهانه‌ای برای عدم پرداخت بدهی باقی نخواهد ماند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ۱۶ مهرماه سال جاری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره پرونده تانک‌های چیفتن نوشت: «در حالی که مقامات انگلیسی بر ضرورت پرداخت بدهی ایران ناشی از عدم تحویل تانک‌های چیفتن تاکید می‌کنند، تیم حقوقی آنها تمامی روش‌های مختلف را به کار می‌گیرد تا با هدف تاخیر در پرداخت بدهی، فرآیند دادگاه طولانی گردد. امروز هم دادگاه اعلام کرد که جلسه محتوایی بعدی در۶ ماه بعد برگزار می‌گردد».

روز جمعه ۴ مرداد ۹۸ دادگاهی در انگلیس اعلام کرد شرکت سازنده تانک «چیفتن» از پرداخت غرامت به ایران معاف است.

در آن مقطع، بعیدی‌نژاد اعلام کرد: «دادگاه انگلیس سال‌هاست در خصوص سود بدهی قرارداد نظامی به صورت قطعی به نفع ایران رأی داده و‌ رأی اخیر فقط در خصوص چند سال تحریم بعد از سال ۲۰۰۸ است که نسبت به کل بدهی و سود سال‌های طولانی مشخص شده توسط دادگاه، ناچیز است».

انتهای پیام/

نظر شما