شناسهٔ خبر: 37704627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدابیر شدید امنیتی همزمان با برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین

تهران- ایرنا- همزمان با برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین، پایتخت آلمان شاهد تدابیر شدید امنیتی و محدودیت در رفت و آمد خودروها است.

صاحب‌خبر -

نشریه بیلد آلمان با اشاره به برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین از اعلام «سطح امنیتی درجه یک» در این شهر خبر داد.
بر این اساس امروز (یکشنبه) در سراسر پایتخت آلمان حضور پررنگ نیروهای امنیتی و یونیفورم پوشان پلیس، تک تیراندازان در پشت بام ها و بسته شدن مسیرها به چشم می خورد. به گفته یک سخنگوی اتحادیه پلیس آلمان بیش از ۴۵۰۰ نیروی پلیس تامین امنیت این برنامه را به عهده دارند.
همچنین بخش های اداری و اجرایی دولت در محاصره نیروهای امنیتی است و محدودیت های شدید برای دسترسی به مسیرهای مرکز شهر اعمال شده است.
این در حالی است که در بخش هایی از برلین تظاهرات پراکنده علیه این کنفرانس و شرکت کنندگان در آن برگزار شده است.
بیلد می افزاید: نیروهای پلیس به حفاظت از هتل های محل اقامت مهمانان این کنفرانس و نیز نمایندگی های دیپلماتیک خارجی مشغول هستند.
در همین حال آسمان برلین به ویژه در مراکز دولتی به شعاع ۵۵ کیلومتر و ارتفاع ۳ هزار متری، به روی پروازهای شخصی بسته شده است.
کنفرانس صلح لیبی روز یکشنبه با حضور سران جناح‌های رقیب این کشور در برلین آغاز به کار کرد.
خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در این کنفرانس حضور دارند.
همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ‌سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور، ‌رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، ‌ امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، ‌ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و دنیس ساسو انگوسو رئیس جمهوری کنگو از دیگر شرکت کنندگان در این کنفرانس هستند.
انتظار می رود که در پیش نویس بیانیه نهایی این کنفرانس بر تشکیل چهار گروه فنی به منظور نظارت بر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست تاکید شود.

نظر شما