شناسهٔ خبر: 37703652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجتماع هیأت‌های حسینی همدان در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اجتماع هیأت‌های حسینی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روز چهارشنبه نهم بهمن‌ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی طی ایام فاطمیه اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای این ایام در فضای هیأت‌های روستایی و شهری در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد گفت: شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و نیز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و از دست رفتن تعدادی از هموطنانمان باعث شد رویکرد متفاوتی در فاطمیه امسال داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از طراحی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت ایام فاطمیه امسال در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های کاملا مردمی در فضاهای روستایی و شهری برگزار خواهد شد.

 از ظرفیت ۲۰۰ مبلغ غیربومی بهره‌مند خواهیم شد

وی با بیان اینکه ۷۰۰ مبلغ در سامانه اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی استان ثبت‌ نام کرده‌اند گفت: در اعزام‌ اکثراً از مبلغان بومی استفاده می‌شود و از ظرفیت ۲۰۰ مبلغ غیربومی نیز بهره‌مند خواهیم شد.

نظیری با اشاره به اینکه امسال چند برنامه محوری را در ایام فاطمیه  برگزار خواهیم کرد خاطرنشان کرد: امسال ستاد استانی فاطمیه و در هر شهرستان‌ها ستاد عملیات فاطمیه برای نخستین بار در سازمان تبلغیات اسلامی شکل گرفته است.

وی از برگزاری تجمع محوری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  در روز چهارشنبه نهم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تجمع بزرگ عزاداران فاطمی را این روز در همدان داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد:  سال‌های گذشته دسته‌های عزاداری به مناسبت سالگرد شهادت بنت نبی مکرم اسلام برگزار می‌شد که به دنبال این هستیم حرکت آنها به اجتماع هیات‌های حسینی ختم شود.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته تجمعی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در امامزاده عبدالله(ع) شکل می‌گرفت و بعد از اقدامه نماز و مغرب و عشاء در این مکان مقدس، حرکت عزاداران در قالب برنامه شام غریبان به سمت شاهزاده حسین(ع) ادامه داشت که برنامه‌ریزی می‌کنیم این برنامه در انتها تبدیل به اجتماع عظیم هیات‌های حسینی شود.

نظیری با بیان اینکه شعار فاطمیه امسال «انقلاب فاطمی» انتخاب شده است افزود:‌ اتصال انقلاب فاطمی با جریان مکتب امام(ره) و پیوند آن با جبهه مقاومت به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری «زنگ فاطمی» در مدارس همدان با همکاری آموزش و پرورش و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان گفت: تاکنون در سه شهرستان همدان، ملایر و نهاوند برنامه‌ریزی برای اجتماع گسترده دانش‌آموزان صورت گرفته است.

 برگزاری برنامه «شب شعر فاطمی»

 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان به برگزاری برنامه «شب شعر فاطمی» در شهرستان همدان با همکاری کانون مداحان و  معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری اشاره کرد و افزود: احتمالا این مراسم در فرهنگسرای تاریخ و تمدن شهر همدان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه اختصاصی ویژه بانوان به نام «همایش مادرانه» برگزار می‌شود گفت: این مراسم با حضور بانوان و با رویکرد دختران نوجوان با سربند «من یک سلیمانیم» برای نشان دادن ظرفیت تربیتی مادران در جبهه اسلام و مقاومت و بیعت آنها با فاطمه (س) برگزار می‌شود.

نظیری از برگزاری ویژه برنامه‌هایی در ۱۷ پایگاه سلامت اجتماعی در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: این برنامه‌ها به صورت محله‌محور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89026/

نظر شما