شناسهٔ خبر: 37703028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با حضور امیر نصیرزاده؛

سامانه «چارت هوایی دیجیتال» رونمایی شد

سامانه «چارت هوایی دیجیتال» با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش، امیر عزیز نصیرزاده در مراسم رونمایی از نقشه‌های بومی هوانوردی که امروز در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به حوادث ماه جاری اظهار کرد: دی‌ماه بسیار پرحادثه و پرماجرایی را پشت سر گذاشتیم که با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی شروع و موجی از اتفاقات پس از آن حادث شد.

وی افزود: سال گذشته با سپهبد شهید قاسم سلیمانی چندین مرتبه دیدار داشتیم، این شهید بزرگوار به شهید قجاوند که در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند، علاقه وافری داشتند و در مراسم او که در نیروی هوایی برگزار شد، شرکت کرد.

فرمانده نهاجا خاطرنشان کرد: سپهبد شهید سلیمانی همچنین در نیروی قدس سپاه برای کارکنان نهاجا که در دفاع و پشتیبانی از رزمندگان و مدافعان حرم شرکت داشتند، مراسم بزرگداشتی برگزار کردند و سخنرانی پرمغزی را در تمجید از خلبانان و کارکنان نهاجا و تأثیرگذاری آنان در پیروزی جبهه مقاومت قرائت کردند. ایشان به تنهایی، سیاست‌مداری برجسته، فرمانده‌ای مقتدر و تئوریسینی عالی بود.

نصیرزاده با اشاره به مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و همراهانشان گفت: شهادت این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، یک اتحاد و همبستگی به‌یادماندنی را در سطح کشور ایجاد کرد که موجب ناامیدی دشمنان شد.

وی ادامه داد: آنچه که کام ما را تلخ‌تر کرد، سانحه هوایی بود که در دی‌ماه اتفاق افتاد و متأسفانه پس از این حادثه شاهد اظهارنظرهای متعددی از سوی عوامل دانشگاهی بودیم که بعضاً عجولانه بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه باید ایمنی پروازی مورد توجه قرار گیرد، افزود: تنها کسی‌که بر موضوع ایمنی پرواز تأکید کرد، مقام معظم رهبری بودند. ایشان تأکید فرمودند که برای پیشگیری از این‌گونه اتفاقات باید کارشناسان، فکر و اندیشه کنند.

نصیرزاده عنوان کرد: سامانه‌ای که امروز از آن رونمایی می‌شود، «چارت هوایی دیجیتال» است که یکی از عوامل تأمین ایمنی، چارت‌ها و نشریات هوایی است، که رفع تحریم آن نیز جزو گفتگوهای برجامی بود.

وی گفت: در چنین شرایطی تعدادی از کارکنان نخبه نیروی هوایی به فکر افتادند و احساس مسئولیت کردند تا ضمن بخش نظامی در تأمین نقشه‌های هوانوردی در بخش غیرنظامی هم وارد شوند تا سطح ایمنی پروازها ارتقا یابد.

فرمانده نهاجا تأکید کرد: این سامانه مورد تأیید گروه پروازی کیش‌ایر قرار گرفت و امید است تا به‌عنوان یک محصول دانش‌بنیان برای تأمین نیازهای جامعه هوانوردی کشور تولید شود.

انتهای پیام/4079/

نظر شما