شناسهٔ خبر: 37702974 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۳۰ فرصت شغلی در حوزه کشاورزی استان مرکزی ایجاد می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۵۵ طرح حوزه کشاورزی با اشتغال‌زایی ۹۳۰ نفر در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید آنجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی برای آماده کردن طرح‌های این حوزه در دهه فجر اظهار داشت: امسال و در ایام الله دهه مبارک فجر بالغ بر 55 طرح کشاورزی در عرصه‌های مختلف دامی، شیلات، آب و خاک، صنایع تبدیلی و تولیدات گیاهی  در  نقاط  مختلف  استان  مرکزی  به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه‌ها در تمامی شهرهای استان مرکزی اجرا می‌شود که برای تامین اعتبار آنها از محل تسهیلات، اعتبارات دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره گرفته شده است که پروژه‌ها همزمان با ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها اشتغال 369 نفر به صورت مستقیم و 561 نفر به صورت غیر مستقیم را به همراه خواهد داشت.

مردم محوری در برنامه‌های ایام دهه فجر مدنظر باید باشد

این درحالیست که نخستین کارگروه روستایی عشایری ستاد دهه فجر استان مرکزی با حضور مسئولان حوزه کشاورزی و عشایری استان مرکزی و اصحاب رسانه در سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و رئیس کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر استان مرکزی در این نشست با اشاره به جشن‌های چهل ویکمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی مقارن با ایام دوم فاطمیه است اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی جشن‌های دهه فجر مدبرانه‌تر و هنرمندانه‌تر عمل و اجرا شود و اگر در گام اول انقلاب اسلامی کارهایمان معایب و نواقصی داشته نباید در گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌ها نقص، ایراد، بی‌برنامگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام احمد توکلی تصریح کرد: ماهیت برنامه‌ها باید توام با ابتکار، خلاقیت، نوآوری باشد و برنامه‌ها باید جذاب، جوان‌گر باشد مدیر و مسئولان برنامه‌ریزی می‌کنند مردم و جوانان را دخالت دادن هنر یک مدیر و مسئول است و با زمینه‌سازی وبسترسازی ضمن برنامه‌ریزی جوانان و مردم را به میدان بیاورد و برنامه‌ها باید مردم محور باشد.

رئیس کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر استان مرکزی عنوان کرد: برنامه‌‌ریزی در گام دوم انقلاب باید معقول و منطقی باشد و به معنای موثر و مفید باشد و بتواینم روحیات و تفکرات دهه 50 و 60 را به دهه 90 انتقال دهیم و جوان نسل سوم و چهارم که شاهد آن دوران، فرهنگ و ادب نبوده و هر مراسمی که در قالب مراسم فرهنگی، هنری و جشنواره و... برگزار می‌شود به نحوی از انحاء باید ناقل آن فرهنگ باشد.

وی افزود: امسال برنامه‌ها و جشن‌ها به دلیل گام دوم و شرایط خاص در کشور‌ها باید شکوهمندانه‌تر برگزار شود و نقش روستاییان درحوادث انقلاب اسلامی، استمرار و بقای انقلاب اسلامی نباید نادیده گرفت و نقش‌های آنها باید به شکل گفتمان و پشت تریبون‌های مختلف بیان شود.

توکلی اضافه کرد:برنامه‌ها باید قید مکان و زمان داشته باشد وساختار و شناسنامه آنها روشن باشد و همچنین مسابقات قرآن ظرف چند روز آینده اعلام می‌کنیم مشتملبر یک تا ده جزء از مرحله روستایی تا استانی و 5 تا 10 جزء از مرحله روستایی تا کشوری است که اسامی شرکت کننده مشخص و احصا شود و تا 15 بهمن به کارگروه روستایی و عشایری اعلام شود.

برجسته‌سازی نقش ارزنده روستاییان و عشایر در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

دبیر کارگروه روستایی عشایری دهه فجر استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه ویژه به نقش روستاییان در دوران انقلاب اسلامی و استمرار آن اظهار داشت: برجسته‌سازی نقش ارزنده روستاییان و عشایر کشور در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تبین و انعکاس اقدامات انجام شده در جهت محرومیت زدایی و سازندگی روستاها و فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور پرشور روستاییان و عشایر در مراسم هدف است.

وحید کبیری عنوان کرد: رویکرد و وظایف اجرایی آن عبارتند از انجام برنامه ریزی مناسب به جهت تشکیل کارگروه ها در روستاها و مناطق عشایری از طریق شورای اسلامی روستا، تشویق و ترغیب روستاییان به منظور نقش آفرینی خودجوش در برپایی مراسم برخی از رویکرد و وظایف اجرایی آن است.

وی ادامه داد: انجام پشتیبانی شایسته از کارگروه های روستایی،تبین دستاورده های انقلاب اسلامی و خدمات انجام شده پس از انقلاب در روستاها، فراهم سازی زمینه مشارکت و حمایت سازمان ها و دستگاه های مرتبط با امور روستایی، بهره گیری از توانمندی های هنری و فرهنگی روستاییان و عشایر از برخی دیگر از رویکرد و وظایف اجرایی است.

دبیر کارگروه روستایی عشایری دهه فجر استان مرکزی افزود: مسئولیت کارگروه به عهده نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است و معاون آموزشی نماینده محترم ولی فقیه در جهاد کشاورزی است و ترکیب اعضای کمیته مرکزی عبارتند از کارگروه متشکل از نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی،نمایندگان سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور،اداره کل دفتر اموز زنان روستایی و عشایری جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: ترکیب اعضای کارگروه در استان‌ها و شهرستان ها مطابق با سطح دوایر موجود در استان و شهرستان مشابه با ترکیب مجموعه مرکزی است و مسئولیت آن به عهده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان و شهرستان است.

کبیری خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن و عترت ویژه جامعه روستایی و عشایری، هماهنگی جهت افتتاح طرح های عمرانی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و عشایری کشور، ارائه تسهیلات به طرح های خودکفایی و اقتصادی زود بازده مردمی در مناطق روستایی بخشی از برنامه‌های پیشنهادی کارگروه است.

وی ادامه داد: اجرای طرح واکسیناسیون دام و طیور، اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی و خدمات بهداشتی، برپایی جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی ویژه مناطق روستایی و عشایری بخش دیگری از برنامه های پیشنهادی کارگروه است.

دبیر کارگروه روستایی عشایری دهه فجر استان مرکزی افزود: برگزاری مراسم به صدا در آوردن زنگ انقلاب در روستاها و مدارس عشایری، ارائه تسهیلات به طرح های خودکفایی و اقتصادی، برگزاری جشن های متعدد هماهنگی جهت افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی کشور بخشی ازعنوان برنامه‌های ابلاغی کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر است.

کبیری ادامه داد: انتخاب و معرفی 40 روستا نمونه، برپایی جشنواره سنتی و بازی‌های بومی، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با تولید محصولات سالم، سرکشی و دیدار با خانواده‌های ایثارگران، معرفی 40 شهید شاخص، تهیه فیلم‌های یک و دو دقیقه‌ای برای ترویج در فضای مجازی و.. بخشی دیگر از برنامه‌های کارگروه روستایی و عشایری است.

انتهای پیام/711/ز

نظر شما