شناسهٔ خبر: 37702949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رییس شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها:

استارتاپ‌ها نقش مهمی در اقتصاد و پیشگیری از وقوع جرم دارند/ ارائه ٧۶۵ ایده استارتاپی تا پایان سال گذشته

رییس شورای سیاستگذاری پنجمین جنشواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ٧۶۵ ایده استارتاپی به جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها ارائه شده است، گفت:اقتصاد نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و در این میان جایگاه استارتاپ‌ها بسیار مهم جلوه می‌کند.

صاحب‌خبر -

استارتاپ‌ها نقش مهمی در اقتصاد و پیشگیری ازجرم دارند/ارائه ٧۶۵ ایده استارتاپی تا پایان سال گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، پیش رویداد پنجمین جشنواره ملی ایده­‌ها و فرصت­‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی با هدف بررسی زمینه‌های بهره‌گیری از استارتاپ‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و نیز فرصت‌ها و چالش‌های کارآفرینی اجتماعی امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست افتخاری رییس شورای سیاستگذاری پنجمین جنشواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها،گفت: در ایامی هستیم که سپهبد شهید قاسم سلیمانی که پرچم دار ولایت بود شهید شده است و برای ادامه راه این شهید و دفاع همه جانبه باید قاسم سلیمانی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تربیت کنیم.

با اشاره به اینکه قوه قضاییه به این نتیجه رسیده است که اقتصاد نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد، اضافه کرد: باید در زمینه اقتصادی قوی باشیم و در این میان نقش و جایگاه استارتاپ‌ها بسیار مهم و پر رنگ جلوه می‌کند.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به سابقه جشنواره‌های ایده‌ها و فرصت‌ها اشاره کرد و گفت: در نخستین دوره این جشنواره که در سال ٩۴برگزار شد تنها شاهد دریافت ٢٠ ایده استارتاپی بودیم. خوشبختانه در سال‌های بعد از آن شاهد رشد در این زمینه بودیم بطوری که تا پایان سال گذشته این رقم به مجموع ٧۶۵ ایده استارتاپی رسید.

افتخاری در پایان درباره دستاورد‌های جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها خاطر نشان کرد: «حمایت از تیم‌ها برای رسیدن به محصول»، «برنامه ریزی جهت تاسیس مرکز نو آوری و شتابدهی با محوریت پیشگیری با مشارکت شرکت‌های حامی عدالت»، «تشکیل کارگروه بررسی مسایل حقوقی و قضایی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپها» و «اقدام جهت تشکیل شورای حل اختلاف حوزه کسب و کار‌های نو پا» از دستاورد‌های جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها است.

جزییات بیشتر از پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها

به گزارش خبرگزاری میزان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با برگزاری «جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی» قصد دارد با بهره گیری از استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا در راستای پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.

پیشگیری از جرایم اقتصادی، پیشگیری از فساد اداری، پیشگیری از جرایم و آسیب‌های فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، پیشگیری از جرایم و تخلفات رانندگی، پیشگیری از جرایم و تخلفات حوزه پزشکی، پیشگیری از جرایم مالکیت معنوی، ارائه خدمات حقوقی و قضایی و مشارکت و مسئولیت اجتماعی از محور‌های پنجمین دوره جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها است.

در این دوره از جشنواره تیم‌های برگزیده در رقابتی سه روزه و با گذراندن کارگاه‌های مختلف تلاش خواهند کرد که ایده‌های خود را به کسب و کار تبدیل کنند.

همچنین در این دوره از جشنواره تیم‌های برتر مورد حمایت مالی و معنوی قرار می‌گیرند. به تیم برگزیده اول پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها مبلغ ٨میلیون تومان پرداخت می‌شود وتیم‌های دوم و سوم هم به ترتیب ٧و ۵میلیون تومان دریافت خواهند کرد. ارائه شش ماه خدمات منتورینگ رایگان به ٣٠تیم برگزیده همچنین ارایه لوح تقدیر به ١٠تیم برگزیده اول از دیگر حمایت‌های این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/

نظر شما