شناسهٔ خبر: 37702884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مسیر خروج نظامیان آمریکایی از منطقه

فراخوان تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در عراق

گروه های مختلف سیاسی و مردمی عراق، خواستار برپایی تظاهرات میلیونی روز جمعه آینده ( ۴ بهمن) در محکومیت حضور نیروهای آمریکایی در کشورشان شدند  

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما ‏، گروه های مختلف سیاسی و مردمی عراق، خواستار برپایی تظاهرات میلیونی مسالمت آمیز و یکپارچه روز جمعه آینده (۲۴ ژانویه/ ۴ بهمن) در محکومیت حضور نیروهای آمریکایی در عراق شدند.   
مقتدی صدر خواستار برپایی تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی شد
به گزارش پایگاه اینترنتی السومریه نیوز, مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق خواستار برپایی تظاهرات میلیونی مسالمت آمیز و یکپارچه برای محکوم کردن حضور آمریکا در عراق و اقدامات غیرقانونی اش شد.
صدر در توئیتی نوشت: آسمان, خاک و حاکمیت عراق توسط مهاجمان نقض می شود. پیش به سوی انقلابی نه شرقی و نه غربی که پیروزی آن برای مردم عراق خیر و برکت به همراه خواهد داشت. ای سربازان خدا و سربازان ملت پیش به سوی تظاهرات میلیونی یکپارچه و صلح آمیز که محکوم کننده حضور آمریکا و هتاکی هایش باشد.
وی افزود: تصمیم خود را بگیرید و سستی نکنید. عراق متعلق به شماست و شما را فرا می خواند...کوتاهی نکنید. من یقین دارم به همه نشان خواهید داد که در برابر استکبار جهانی زانو نخواهید زد. ما جز در برابر الله زانو نخواهیم زد.
 حمایت رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق از برپایی تظاهرات میلیونی علیه آمریکا
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق ضمن دعوت از مردم عراق برای مشارکت در تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا در عراق، گفت: پس از دعوت سید مقتدی صدر به حضور در تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا در عراق، همه در مقابل امتحان میهن پرستی قرار گرفته اند.
حمایت ائتلاف ها و شخصیت های سیاسی و نظامی دینی عراق از برپایی تظاهرات  ضد آمریکایی
شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجباء قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق, سازمان حشدالشعبی عراق وهادی العامری رئیس ائتلاف الفتح, خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق از جمله شخصیت هایی هستند که با اعلام حمایت از درخواست مقتدی صدر, مشارکت شهروندان عراقی در راهپیمایی را آزمونی برای اعلام مخالفت مردم عراق با حضور نظامیان اشغالگر امریکایی و تحقق حاکمیت کامل بر اراضی کشورشان دانسته اند.
 اعلام  آمادگی جنبش بابلیون عراق از  تظاهرات میلیونی علیه آمریکا
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ریان الکلدانی، دبیرکل جنبش مسیحی بابلیون عراق، ضمن اعلام حمایت از دعوت مقتدی صدر، رئیس جریان صدر برای حضور در تظاهرات میلیونی علیه حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفت: از ملت خود می خواهیم به ندای عراق پاسخ دهند و زیر پرچم کشورشان گرد آیند، تا یکصدا فریاد بزنیم "نه به اشغالگر".
اعلام آمادگی عشایر عراق برای حضور در تظاهرات ضد آمریکایی 
به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق، عشایر دیاله و المثنی آمادگی خود را برای شرکت در تظاهراتی که قرار است، روز جمعه آینده برپا شود، اعلام کردند. این تظاهرات روز جمعه در اعتراض به حضور نیروهای آمریکایی در عراق برپا خواهد شد، 
رئیس سابق کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق
حاکم الزاملی، رئیس سابق کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تظاهرات روز جمعه آینده (۲۴ ژانویه/ ۴ بهمن) تصمیم مردم عراق (برای ایستادن) در برابر استکبار جهانی است.»
کاربران عرب  در حمایت از تظاهرات میلیونی
کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی از دعوت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به برگزاری تظاهرات میلیونی در روز جمعه بیست و چهارم ژانویه (چهارم بهمن) به منظور بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور استقبال کردند و یکی از کاربران نوشت «سیل انسانی در راه است».
یک کاربر@m۲۰۲۰an تصاویری از تظاهرات میلیونی مردم عراق منتشر کرد و نوشت: «.. مقتدی صدر گفت: شعار این تظاهرات نه شرقی، نه غربی است. اما خطاب به شما، پیروان مقتدی صدر در عراق می‌گویم: صدر همه گروه‌ها را به حضور در تظاهرات دعوت کرده است پس باعث نشوید دیگران گمان کنند این تظاهرات مختص حامیان صدر است. تمام عراقی‌های مخالف اشغالگری در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.»
این کاربر در پستی دیگر نوشت: «تظاهرات میلیونی به دعوت مقتدی صدر، تظاهرات افراد آزاده، مقاومت و ملت شریف عراق برای اخراج اشغالگران است. برگزار کنندگان این تظاهرات، آزادگان عراق هستند نه بندگان شیطان بزرگ.»
کاربر دیگری با نام مستعار شذرات من وحی الجمعة هم تصاویری از حضور میلیونی مردم عراق منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «سیل انسانی در راه است.»
کاربری هم نوشت: «جوانان عراق هرگز از تلاش برای استقلال خسته نخواهند شد و هرگز برده دشمن نخواهند بود.»
یک کاربر هم در پیامی تصویری خطاب به مقتدی صدر گفت: «ای سرورم،‌ای رهبر. آسوده خاطر باش. کافیست اشاره کنی تا همه چیز حل شود. ما مطیع شما هستیم. ما روز جمعه حرکت کل دنیا را متوقف و در تظاهرات شرکت می‌کنیم. نه شرقی نه غربی بلکه شیعه و سنی و کرد از تو اطاعت می‌کنند. تو از هر قومی بالاتری. ریش سفیدت کافی است برای این که هرکاری بگویی، انجام دهیم. ما حتی بیش از میلیون‌ها نفر خواهیم بود. ما روز جمعه با پای پیاده وارد بغداد می‌شویم.»
کاربر دیگری هشتگ «آمریکا، هرگز هرگز» را به اشتراک گذاشت و تصاویری از سخنان آیت الله محمد صادق صدر، پدر مقتدی صدر منتشر کرد که می‌گوید: «توجه کنید. مرگ من باعث خوشحالی اسرائیل و آمریکا می‌شود و این، اوج افتخار در دنیا و آخرت است.» این کاربر نوشت: «این، اوج افتخار در دنیا و آخرت است.»
  
 

نظر شما