شناسهٔ خبر: 37702799 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با ترکیب ۱۹ گیاه بومی

تولید نخستین خمیر دندان گیاهی کشور در همدان

نخستین خمیردندان گیاهی کشور در همدان تولید شد.

صاحب‌خبر -
تولید نخستین خمیرداندان گیاهی در همدانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان ، تولید کننده خمیر دندان گیاهی گفت: ۱۹ گیاه بومی استان همدان برای تولید این خمیردندان استفاده شده است و به زودی این محصول به تولید انبوه می رسد.
صادق زنگنه افزود : این خمیر دندان با ترکیبات طبیعی به سلامت دهان و دندان کمک بسیار زیادی می کند و موجب سفید شدن دندان، خوشبو شدن محیط دهان، جلوگیری از رشد باکتری‌ها در دهان و خونریزی لثه و تقویت و استحکام مینای دندان می‌شود.
او همچنین گفت: ۱۹ گونه گیاه بومی استان همدان از جمله میخک، افسنتین، ساپونین ، چوبک ، سماق ، دارچین و عسل در ترکیب این خمیر دندان به کار رفته است.
تو لیدکننده خمیردندان گیاهی در همدان از حمایت‌ نکردن مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد و پارک علم و فناوری گلایه کرد و گفت: تاکنون ۴۳ میلیون تومان از پارک علم و فناوری تسهیلات دریافت کرده ایم و ۸۰۰ میلیون تومان هم سرمایه شخصی است که هم اکنون نیاز به ۲۵۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه های جدید داریم.
دکتر داروسازی هم با بیان اینکه این خمیر دندان برای گروه‌های خاص جداگانه تولید می‌شود، گفت: ۴ گروه ویژه زنان باردار، کودکان، افراد سرطانی و سیگاری می‌توانند از این محصول به راحتی استفاده کنند .
آقای رازقی با اشاره به اینکه این خمیر دندان گیاهی مختص کودکان است و در صورت بلعیده شدن مشکلی ایجاد نمی‌کند ، افزود: تا یک ماه دیگر این خمیر دندان گیاهی با تولید روزانه ۱۰ هزار تیوپ به تولید انبوه می‌رسد.
تعداد بازدید : 1
<div id="video-display-embed-code_4417242"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2625126/4417242?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما