شناسهٔ خبر: 37700412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

«نوافذ» شبکه العالم بررسی می کند؛

«فلسطین» در شعر عربی

شبکه العالم برای تبیین واژه فلسطین در شعر عربی میزگردی با حضور کارشناسان ترتیب داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در برنامه «نوافذ» امشب مهمانانی از جمله؛ دکتر عبدالمجید زراقط؛ منتقد و ادیب، دکتر انتصار الدنان؛ آکادمی فلسطینی، دکتر محمد ناصرالدین؛ شاعر و استاد دانشگاه، حضور داشته و در خصوص جایگاه فلسطین در شعر عربی به مباحثه خواهند پرداخت.

زراقط، منتقد و ادیب، اذعان خواهد کرد که مسئله فلسطین، مسئله اصلی در تاریخ عربی اسلامی دوره معاصر بوده و ساکنان و صاحبان اصلی آن با وجود بیش از یک قرن تلاش نتوانسته اند وطن ازدست رفته را بازیابند و طبیعتاً این مسئله از مسائل اصلی شعر عربی است و مردم این سرزمین از طریق شعر تاریخ خود را نوشته و وقایع خود را بیان کرده اند.

وی می افزاید که در شعر عربی ضمن بیان تاریخ و سرگذشت فلسطینیان و ظلم دشمنان به آنها، به هر نحوی دعوت به آزاد سازی شده و قضیه فلسطین یکی از عناصر اصلی ذات عربی اسلامی به شمار می رود.

دیگر کارشناسان برنامه نیز تحلیل هایی در این خصوص ارائه خواهند کرد که مخاطبان می توانند امشب در برنامه «نوافذ»، آن را پیگیری کنند.

برنامه «نوافذ» تولید دفتر شبکه العالم در بیروت با اجرای حنان ضیا، امشب 29دی ماه، ساعت 21:30 به وقت تهران از شبکه آنتن شبکه العالم پخش می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما