شناسهٔ خبر: 37699753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصالت اثر نقاش نمادگرای اتریشی تأیید شد

تهران– ایرنا– مقام‌های ایتالیایی تأیید کردند نقاشی کشف‌شده روی دیوار یک نگارخانه محلی در ایتالیا، اثر دست «گوستاو کلیمت» نقاش نمادگرای اتریشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارگران این نگارخانه سال گذشته میلادی نقاشی را داخل یک کیسه پلاستیکی پنهان شده در دیوار نگارخانه ریسی اودی (Ricci Oddi Gallery) یافتند که اثر در سال ۱۹۹۷ از آنجا ربوده شد. کارگران نگارخانه روی دیوار به در کوچکی رسیدند که این شاهکار تحت عنوان پرتره یک بانو در آن مخفی شده بود.

این تابلو از آن جهت اهمیت دارد که قبل از ربوده شدن، یک دانشجوی هنر پی برد اثر روی طرح دیگری کشیده شده است. کلیمت، پرتره یک بانو را در اواخر زندگی اش ترسیم کرد. در زیر پرتره یک بانو، تصویر دختری از وین بود که در جوانی درگذشت و کلیمت برای فراموش کردن درد مرگ وی، اثر دیگری را روی آن خلق کرد.

کلیمت علاوه  بر فعالیت های هنری، از اعضای برجسته جنبشی موسوم به جدایی وین بود. این جنبش، در سال ۱۸۹۷ توسط گروهی از هنرمندان اتریشی که از انجمن هنرمندان این کشور استعفا داده بودند، تشکیل شد. کلیمت اولین رئیس این جنبش بود. برقراری ارتباط و تبادل نظرات با هنرمندان در خارج از اتریش، به مناقشه کشیدن ملی گرایی هنری، احیای هنرهای تزئینی و مخالفت با سلطه آکادمی هنرهای وین از جمله اهداف شکل گیری این جنبش بود.

کلیمت همچنین طراحی زبردست بود. از او بیش از سه هزار طراحی باقی مانده است که از نگاه دقیق و دست پرقدرت وی خبر می دهد. قلم جسور و چابک وی در رسم پیکرها و حالت های انسانی، الهام بخش هنرمندان جوان تر بود.

نظر شما