شناسهٔ خبر: 37697607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کتابخانه های عمومی میزبان گیلانیان نوع دوست می شوند

کتابخانه های عمومی گیلان همزمان با سراسر کشور با استقرار ایستگاه های جمع آوری اقلام مورد نیاز سیل زدگان، میزبان گیلانیان نوع دوست می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، به دنبال وقوع سیل ویرانگر در منطقه سیستان و بلوچستان که خسارات بسیاری به مردم این استان وارد ساخت، فراخوان جمع‌آوری اقلام مورد نیاز مردم در این گیلان منتشر شد.


در این فراخوان که با هدف کاهش آلام مردم به ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاستن از درد و رنج مردم مناطق سیل زده منتشر شده از اعضای کتابخانه‌ها و عموم مردم نوع‌دوست استان گیلان دعوت شده که با حضور در کتابخانه‌های عمومی اقلام اهدایی خود شامل پتو، پوشاک، کفش، لوازم بهداشتی، کنسرو، آب معدنی و انواع خوراکی، چراغ نفتی، اسباب بازی و کتاب و نوشت افزار را جهت ارسال به این مناطق در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.


این اقدام مجموعه کتابخانه‌های عمومی با توجه به برودت هوا در مناطق سیل زده و نیاز مبرم هموطنان به اقلام مصرفی و در راستای اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برای امداد فرهنگی و تأمین نیازهای روانی کودکان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده برگزار می‌شود و کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز همزمان با سراسر کشور به‌عنوان پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعالیت می‌کنند.


بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در روند اجرایی این طرح اقلام جمع‌آوری شده در مرحله اول پس از ساماندهی و تفکیک، تا ۱۵ بهمن ماه به استان‌های سیل‌زده ارسال و در اختیار هموطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد.


 

پایان پیام/ 84

نظر شما