شناسهٔ خبر: 37697415 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تامین زیر ساخت ها و اجرای فیبر نوری روستایی باعث کاهش مهاجرت روستائیان می شود

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال وبختیاری گفت : با اجرای پروژه های فیبر نوری روستایی از محل اعتبارات طرح خدمات ضروری روستایی(USO) دسترسی روستائیان به اینترنت پر سرعت و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات فراهم می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری ، مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای فیبر نوری روستایی که در محل استانداری استان برگزار شد اظهار کرد :  استان چهارمحال و بختیاری اولین استانی است که پروژه فیبر نوری روستایی در آن اجرایی شده و علیرغم مشکلات متعدد در اجرای این پروژه مهم ، 355 کیلومتر از پروژه اجرا در مسیرهای روستایی اجرا شده است .  بلالی با اشاره به اینکه این پروژه ملی نیاز به تعامل و همکاری دستگاههای مختلف در استان است تصریح کرد  : جهت تکمیل این پروژه در استان نیاز به همکاری  دستگاه های  استان  از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای ، منابع طبیعی ، فرمانداری و دهیاری ها می باشد که این همکاری دستگاهها باعث  تکمیل پروژه و شروع   اولویت سوم پروژه که در حدود 300 کیلومتر است خواهد شد .  

مجید  نظری معاون امور عمرانی استانداری استان نیز در این جلسه ضمن تشکر از دستگاه هایی که با پیمانکار پروژه همکاری نمودند اظهار کردند : پیشرفت روستاهای استان در گرو همت مضاعف مسئولین استان است و قطعا  توسعه روستاها و وجود خدمات ارتباطی مطلوب در روستاها ، باعث کاهش مهاجرت و مسافرتهای  روستائیان  به شهرها جهت انجام امور کوچک بانکی یا ارسال بسته های پستی و... می شود که در این خصوص  نیاز به همکاری  دستگاهها جهت اجرای زیر ساخت های ارتباطی مناسب در سطح استان است .

نظر شما