شناسهٔ خبر: 37696774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایگاه اینترنتی بازفید نیوز افشا کرد

زن حامی ترامپ، لابی گر اسلحه در لیبی

کسی که از ترامپ برای ترور سردار سلیمانی تشکر کرد، لابیگر اسلحه یک گروه شبه نظامی در لیبی از کار درآمد

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی بازفید نیوز  نوشت ساغر کسرایی که در ویدئویی از دونالد ترامپ به ترور سردار سلیمانی تشکر کرده بود، در واقع یک لابیگر فروش اسلحه به یک گروه شبه نظامی در لیبی از کار درآمد.
بر اساس این گزارش، یک فیلم ویدیویی که در فیس بوک، توئیتر و یوتیوب منتشر شده است، توسط یک لابیگر تسلیحاتی به نام ساغر اریکا کسرایی ایجاد شده است که پیشتر برای یک گروه شبه نظامی فعال در جنگ داخلی لیبی کار می کرد.
در هیچ جای این فیلم ویدیویی پنج دقیقه ای که در آن از حمله پهپادی آمریکا تقدیر و تشکر می شود، این زن به این موضوع که وی در سال 2019 برای یک شرکت لابیگر مستقر در تگزاس به نام لیندن گاورمنت سولوشنز Linden Government Solutions کار می کرده اشاره نمی کند.

این شرکت از سوی ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر افسر سابق دولت معمر قذافی که حدود دو دهه اخیر ساکن ویرجینیا بوده و طی این ایام برای سازمان سیا کار می کرده، اجیر شده بود.

با این همه کسرایی همکاری خود را با شرکت لابیگر لیندن در پروفایل لینک شده خود ذکر نکرده و در گفتگو با بازفید نیوز می گوید همکاری وی با این شرکت در واشنگتن دی سی، به امور لجستیکی محدود بوده است.
وی ادعا می کند: این یک پروژه کوتاه همکاری و فقط به عنوان مشاوره بود. من مستقیما برای لیندن کار می کردم و در زمینه تسهیل تدارکات برای برپایی نشست هایی در واشنگتن همکاری داشتم و فقط دیدارها را برای لیندن تسهیل و هماهنگ می کردم.
با این همه اسناد دولتی که از طریق قانون ثبت عوامل خارجی منتشر شده است نشان می دهد وی سال گذشته به عنوان یک لابیگر پاره وقت مشغول فعالیت بوده و فعالیت های لابیگری وی پیشتر در نشریه المانتیور نیز گزارش شده بود.
بر اساس ثبت فعالیت های کسرایی، شغل وی " برنامه ریزی و طراحی، هماهنگی نشست ها با دولت، نمایندگان تجاری و اندیشکده ها و دیگر سرویس های مرتبط با دولت در حمایت از اهداف دیپلماتیک موکلان شرکت به نیابت از مرکر حمایت از تصمیم سازی درباره لیبی ( به نیابت از ارتش ملی لیبی ) " ثبت شده است.
یک نماینده شرکت لیندن گاورمنت سولوشنز در پاسخ به این پرسش که آیا ارتش ملی لیبی تنها موکل این شرکت به شمار می رود یا خیر گفت: من نمی دانم از چه چیزی صحبت می کنید و می گویم خیر و ترجیح می دهم به صحبت با شما ادامه ندهم.
کسرایی هرگونه ارتباط و همکاری اش را با شرکت لیندن با ویدیویی که درباره ایران منتشر کرده است، تکذیب کرد و به بازفید نیوز گفت وی به این علت تصمیم گرفته است این ویدیو را ضبط کند که دوستان آمریکایی اش از او خواسته بودند.

نظر شما