شناسهٔ خبر: 37696087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در نطق میان دستور:

مجلس کمیته‌ای برای راستی آزمایی پیگیری مشکلات مردم از سوی دولت تشکیل دهد

ذوالنوری گفت: از رئیس مجلس خواهش می‌کنم با تشکیل کمیته‌ای، پیگیری مشکلات مردم را راستی آزمایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز صحن علنی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین تبریک و تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و یارانش اظهار کرد: دشمن فکر کرد که با شهادت حاج قاسم سلیمانی دوره آرامش را برای خودش شروع می‌کند؛ اما کابوسی آزاردهنده و مرگبار، بیخوابی، ناامنی، دلهره و اضطراب بر اردوگاه دشمن مستولی شده است.
او ادامه داد: جمهوری اسلامی فقط خونخواه شهید سلیمانی نیست، بلکه همه کشور‌های حوزه جهانی مقاومت اسلامی هم خونخواه او هستند.

ذوالنوری گفت: خدا را شاکریم در این ایام که استکبار جهانی با اقدامات ناشیگرانه بعضی از داخلی‌ها که فکر می‌کردند جامعه ما دچار شکاف و اختلاف شده است، روز جمعه بزرگترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت، ولی امر مسلمین چشم جهانیان را خیره کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه چشم دشمنان اسلام با برگزاری نماز جمعه کور شد، بیان کرد: امروز مردم ما به برکت خون شهید سلیمانی به یک وحدت رسیده اند. درخواست من از مسئولان و به ویژه رئیس جمهور این است که در سخنان خود این قدر آدرس عوضی و نیش و طعنه نداشته باشند و مزه شیرین وحدت را به کام این مردم تلخ نکنند.
او اظهار کرد: آقای رئیس جمهور! سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ۴۱ سال سینه اش را سپر دفاع از این مردم کرد، در همین مدت آسمان کشور را عمل نگه داشت. از کردستان و آذربایجان غربی تا گنبد و ترکمن صحرا تا شرق و شمال و جنوب خراسان و تا سیستان و بلوچستان، دریای نیلگون جنوب و خلیج فارس و خوزستان گلگون از خون شهدای پاسدار و بسیج و نیروی مسلح ما، دلیلی بر سینه سپر کردن پاسداران ما در همه صحنه‌های خون و خطر برای دفاع از این ملت است.

ذوالنوری تأکید کرد: اگر اپراتوری به اشتباه برای دفع یک خطر بزرگ‌تر دچار خطای انسانی شد، آنقدر پاسداران ما شجاعت و ایثارگری دارند که جلوی انظار عمومی تقصیر دیگران را به دوش بکشند و از مردم عذرخواهی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: در حادثه قطار سمنان ۴۶ نفر از هموطنان تبریزی ما و زائران حضرت امام حسین (ع) در اثر بی مبالاتی زیرمجموعه شما تنهایشان سوخت و خاکستر شد. آیا شما یک کلمه از این مردم عذرخواهی کردید؟

او افزود: در فتنه بنزینی که در اثر سوء مدیریت شما مملکت به خون و آتش کشیده شد، شما جلوی دوربین به مردم گفتید که من هم مثل شما خبر نداشتم و با خنده وقیحانه نمک بر زخم مردم پاشیدید.

ذوالنوری تصریح کرد: آقای رئیس جمهور یا راست گفتید و یا دروغ گفتید. اسناد می‌گوید شما از این موضوع خبر داشتید، اما خدا کند دروغ گفته باشید چرا که اگر دروغ نباشد جرمش سنگین‌تر است.

او گفت: در دولت شما چه اتفاقی مهمتر از این حادثه باید رخ دهد که در جریان آن باشید و راحت در کنار خانواده‌تان در حالیکه مملکت می‌سوزد، با بیخیالی نخوابیده باشید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: نباید از مسائل کشور اینقدر بی خبر و بی اعتنا باشید. آقای رئیس جمهور دوران گفتاردرمانی تمام شده است و آیا برای این موضوع عذرخواهی کردید؟

ذوالنوری بیان کرد: آیا روزی که مردم را فریب داد چه کاری می‌کنید چرخ صنعت بچرخد و سانتریفیوژ‌ها بگردند، و امروز هر دو تا قفل است. از مردم عذرخواهی کردید؟

او افزود: شما به مردم گفتید روز اول اجرایی شدن برجام تمامی تحریم‌ها برداشته خواهد شد؛ بابت این فریب ناروا از مردم عذرخواهی کردید که در این سختی معیشتی دست و پا می‌زنند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه انتقاد‌های خود به رئیس جمهور بیان کرد: به مردم در یزد گفتید که می‌خواهیم به ۱۸ میلیون نفر یارانه معیشتی بدهیم، ولی به آن‌ها نگفتید که با گران کردن بنزین هزینه زندگیشان را چند برابر می‌کنید. امروز هم هر کس به ما مراجعه می‌کند، اظهار می‌کند به ما یارانه داده نشده است.

او در پایان گفت: از رئیس مجلس خواهش می‌کنم با تشکیل کمیته‌ای، پیگیری مشکلات مردم را از سوی دستگاه اجرایی راستی آزمایی کند.

انتهای پیام/

نظر شما