شناسهٔ خبر: 37695848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کتابخانه عمومی قلم‌چی روستای زاغمرز شهرستان بهشهر افتتاح شد

کتابخانه عمومی قلم‌چی روستای زاغمرز شهرستان بهشهر با حضور مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های مازندران، خیّر دکتر کاظم قلم‌چی، جمع کثیری از اهالی این روستا، مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

جمال ابوطالبی عبدالملکی دبیر شورای اسلامی زاغمرز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های چندین ساله شورای اسلامی زاغمرز سرانجام تلاش‌ها به بار نشست و کتابخانه عمومی زاغمرز مزین به نام قلم‌چی (خیّر بزرگ کشور و مدیر عامل بنیاد موقوفه علمی آموزشی قلم ‌چی) در زمینی که با کمک و هدایای اهالی فرهنگ دوست و شورای اسلامی و دهیاری این روستا خریداری شده بود، احداث شد.

وی تصریح کرد: این روستای بزرگ مازندران دارای پتانسیل‌های بی‌شماری از جهات مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی بوده که حضور موسسات و نهادهای بزرگ ملی همچون بندر بزرگ تجاری امیرآباد، نیروگاه برق شهید سلیمی نکا و شرکت‌های بزرگی همچون صدرا و حفاری شمال و پایانه نفتی و نیز ذخیرگاه بین المللی میانکاله تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌شمار این روستا است.

دبیر شورای اسلامی زاغمرز خاطرنشان کرد: از سال‌ها پیش شورای اسلامی زاغمرز با فروش کتابخانه سابق در صدد احداث کتابخانه عمومی و مدرن و امروزی بر آمده بود که خوش بختانه با کمک‌های خیرین محلی و بومی زمین مورد نظر در نقطه‌ای مناسب که محل تمرکز چندین مدرسه و دبیرستان پسرانه و دخترانه بود در خیابانی که نام زیبای فرهنگ را بر خود داشت خریداری و با اختصاص بودجه از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نیز کمک مالی خیر کاظم قلم‌چی این امر به سرانجام رسید.

ابوطالبی در مورد وضعیت این کتابخانه بیان کرد: این کتابخانه شامل بنایی با مساحت ۲۹۰ متر مربع در دو طبقه ساخته شده است که شامل بخش کودک، سالن مطالعه خواهران و برادران به‏صورت مجزا، نمازخانه، سرویس بهداشتی و قسمت نگهداری کتاب‌های نفیس است.

وی گفت: تاکنون حدود 2  هزار جلد کتاب از سوی سازمان اسناد ملی کشور و ۴۰۰ جلد از سوی کتابخانه‌های شهرهای همجوار و تعداد قابل توجهی توسط اهالی زاغمرز به این مرکز فرهنگی اهدا شده است.

دبیر شورای اسلامی زاغمرز عنوان کرد: مجموعا حدود ۶۰۰ میلیون تومان توسط دکتر قلم‌چی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت ساخت این مرکز فرهنگی هزینه شد.

آرزو ولی پور رییس اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ادامه گفت: شما جوانان و نوجوانان این روستا نباید کتابخانه را خالی بگذارید و با عضویت خود در کتاب خانه جدید الاحداث از موقعیت ایجاد شده بهره‌مند شده و آینده کشور را بسازید.

وی تصریح کرد: پیشینه فرهنگی و فرهنگ دوستی روستای زاغمرز و استقبال خوبی که امروز از طرف مردم این روستا شاهد هستیم، نشان می‌دهد که انتخاب این نقطه از کشور برای احداث کتابخانه عمومی و هزینه کردن برای این منظور اقدامی بجا و سزاوار بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: پیگیری‌های بسیاری توسط اعضاء محترم شورای اسلامی زاغمرز و مسئولین محلی و شهرستانی جهت انجام این اتفاق مبارک صورت گرفت که همه شایسته تقدیر و تشکر است.

کاظم قلم‌چی یکی از خیرین کشور در ادامه با اشاره به اینکه من خود با رنج و زحمت بسیار زندگی و سختی‌های بسیاری کشیده‌ام، گفت: به خواست خداوند متعال و تلاش شبانه روزی به جایگاهی رسیدم که بتوانم  مدارس، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌های بسیاری بسازم تا دانش آموزان و دانش جویان و اهل علم و دانش در اقصی نقاط ایران بویژه مناطق محروم از این مکان‌ها استفاده کنند و امروز که اینجا هستم بسیار خوشحالم که این اتفاق رقم خورده است.

وی یادآور شد: در گذشته بیشتر رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری کشور از پایتخت و تهران بودند حال آنکه در سال‌های اخیر با وجود شعبات متعدد بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی و احداث آموزشگاه‌ها و مدارس و کتابخانه‌ها در سراسر کشور و در کوچک‌ترین شهرها شاهد آن هستیم که این جایگاه رفیع به شهرستان‌ها و حتی شهرها و روستاهای کوچک اختصاص داده شد و این جای بسی خرسندی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما