شناسهٔ خبر: 37687169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

روسیه: انگلیس سیاست واشنگتن را دنبال می‌کند

صاحب‌خبر -

معاون وزیر امور خارجه روسیه با دو رو خواندن مقامات لندن در خصوص توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام اعلام کرد: انگلیس مدعی است که به دنبال حفظ برجام است اما در عمل سیاست واشنگتن را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا «سرگئی ریابکوف» مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با بیان این مطلب افزود: اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مورد توافق هسته ای با ایران نه تنها متناقض است بلکه مشکلات تازه ای را برای نجات این توافق ایجاد خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس به تازگی در اظهار نظری خواستار جایگزینی برنامه جامع اقدام مشترک با توافق جدیدی طبق نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است که خوشحالی مقامات واشنگتن را هم در پی داشت.

انگلیس دو سال پیش در زمان نخست وزیری ترزا می نیز در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی خود برای حل و فصل بحران یمن، عملا به دنبال محکوم کردن نقش ایران در خاورمیانه بود که با وتوی روسیه مواجه شد و چند روز پس از آن بزرگترین بحران سیاسی میان مسکو و لندن بوجود آمد چرا که مقامات انگلیس روسیه را متهم به ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس پناهنده در این کشور کردند و طی آن موفق شدند بیش از ١٠٠ دیپلمات روس را از حدود ٣٠ کشور اروپایی یا آمریکایی اخراج کنند.

ریابکوف در ادامه مصاحبه خود در خصوص تازه ترین نقش آفرینی انگلیس به سود آمریکا افزود: "ما می‌دانیم که انگلیس برای خوش آمد آمریکا علیه توافق هسته ای به واشنگتن سیگنال می فرستد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: این اظهارات همزمان با اقدامات تروییکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) برای راه اندازی مکانیزم حل و فصل اختلافات برجام مطرح شده است و باید به ما حق داد که به اقدامات لندن مشکوک شویم که آنها در حال بازی دوگانه و اجرای دستور کار فرد دیگری (بخوانید ترامپ) هستند.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه شرکای انگلیسی ما منکر این نتیجه گیری و مدعی تعهد به برجام هستند اما رویه آنان چیز دیگری را نشان می‌دهد و مطمئنا نمی توان روی آنان حساب کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما