شناسهٔ خبر: 37686886 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تعیین قیمت خیالی حبوبات توسط سازمان حمایت

تسنیم

در حالی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت سقف و کف حبوبات را روی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات قرار داده است که تناسبی با قیمت آنها در بازار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که قیمت هر ۹۰۰ گرم لوبیا چیتی بسته‌بندی شده در بازار (با تخفیف) ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان، لپه ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان، لوبیا قرمز ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان، عدس ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان و نخود ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد که هماهنگی با نرخ‌هایی که سازمان حمایت مصرف کنندکان و تولیدکنندگان برای حبوبات در نظر گرفته است ندارد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ سقف و کف انواع حبوبات را روی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات قرار داده است. بر این اساس حداقل قیمت هر کیلوگرم لپه درجه یک ۱۱ هزار تومان و حداکثر قیمت این محصول ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

سازمان حمایت قیمت سقف و کف ۸ میوه را اعلام کرد

قیمت هر کیلوگرم نخود درجه یک حداقل ۸ هزار و ۳۰۰ تومان و حداکثر قیمت این محصول ۹ هزار و ۶۰۰ تومان، لوبیا چیتی درجه یک ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و حداکثر ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

بنا بر این گزارش قیمت هر کیلوگرم لوبیا قرمز درجه یک بر روی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات حداقل ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و حداکثر۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان و حداقل قیمت عدس درجه یک ۷ هزار و ۸۰۰ تومان و حداکثر قیمت آن ۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بنا بر این گزارش در این تفاوت قیمت نشان می‌دهد که سازمان حمایت از قیمت این محصولات در بازار خبر ندارد یا اینکه بر قیمت فروش این محصولات بر بازار نظارتی ندارد.

در صورتی نیز که قیمت‌های درج شده کالا ها بر روی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات به روز نباشد بیان‌گر عدم کارایی این سامانه است.

 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما