شناسهٔ خبر: 37686261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اخراج نماینده پارلمان عراق از کویت به دلیل اهانت به مرجعیت

ابنا / اختصاصی ابنا

توهین "فائق الشیخ علی" به آیت الله العظمی سیستانی، موجب لغو اقامه این نماینده پارلمان عراق در کویت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ توهین «فائق الشیخ علی» نماینده سکولار پارلمان عراق به آیت الله العظمی «سیستانی» واکنش شیعیان کویت را برانگیخت.

انتشار یک توییت توهین آمیز توسط این نماینده پارلمان عراق در خصوص مرجعیت دینی نجف اشرف پس از عارضه جسمانی ایشان، موجب درخواست برای اخراج او از کویت شد.

«صالح العاشور» نماینده شیعه مجلس کویت در واکنش به این توهین، در تماس با امیر، نخست وزیر و وزیر کشور کویت درخواست کرد که فائق الشیخ علی از این کشور اخراج شود.

براساس این گزارش با این درخواست نماینده شیعه کویتی موافقت و اقامت فائق الشیخ علی در کویت لغو شد؛ چون ادامه حضور این نماینده پارلمان عراقی در کویت موجب ایجاد فتنه بین مردم عراق و مردم کویت می شد.

پیش از این هم در سال گذشته میلادی، پارلمان عراق مصونیت قضایی فائق الشیخ علی را به دلیل توهین به یکی از زنان سیاستمدار عراقی و تمجید از حزب بعث لغو کرده بود.

وی که مواضع ضد ایرانی نیز دارد در روزهای اخیر نیز توییت هایی علیه جمهوری اسلامی و حمایت تلویحی از ترور بزدلانه شهید حاج قاسم سلیمانی توسط رژیم تروریستی آمریکا منتشر کرد.

فائق الشخ علی در انتخابات سال های 2014 و 2018 به عنوان نماینده استان بغداد وارد پارلمان عراق شد. وی در کویت نیز اقامت دارد.

.................................
پایان پیام/ 268-101

نظر شما