شناسهٔ خبر: 37685394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ۱۰ سازمان برای اجرای طرح سراج

معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ۱۰ سازمان برای اجرای طرح سراج در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،قادری معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر باید در راستای اجرای طرح سراج کمک کنند و فعلا با ۱۰ سازمان تفاهم‌نامه منعقد شده است و فرمانداری نیز در این راستا همکاری داشته‌اند.

قادری افزود: بیماران مزمن روانی که در جامعه هستند باتوجه به اینکه دچار آسیب‌های مکرر می‌شوند نیاز است برای شناسایی سریع این بیماران و درمان آن‌ها دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

او خاطرنشان کرد: برای ارتقای سلامت یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد بنابراین با اجرای طرح سراج می‌توان از ظرفیت سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها بهره برد.

معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اضافه کرد: درخواست می‌شود فعالیت‌ها در یک راستا و با هم‌افزایی انجام گیرد تا بتوانیم شاهد اثرات مطلوب در راستای سلامت روانی و مراقبت‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

اویادآور شد: گروه هدف ما اعضای جامعه است که از ۶ محله کم‌برخوردار سنندج شامل نایسر، عباس‌آباد، تقتقان و ... آغاز می‌شود و در این محلات افراد از نظر سلامت روان ارزیابی می‌شوند و کسانیکه مشکل دارند با مراجعه به روانپزشک مشکلشان بررسی می‌شود.

قادری همچنین به موضوع خودکشی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی پرداخت و بیان کرد: میانگین فوت در اثر خودکشی در سطح دنیا ۱۰.۶ به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت است و معمولا اقدام به خودکشی ۲۰ تا ۳۰ برابر میزان فوت است.

او اظهار کرد: در کشور‌های ثروتمند با درآمد بالا ۲۵ درصد فوت‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و در کشور‌های فقیرتر سهم زنان بیشتر است.

انتهای پیام/ع

نظر شما