شناسهٔ خبر: 37685253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین تحولات کنفرانس برلین با موضوع لیبی

انتقاد تونس و مغرب به کنفرانس برلین

تونس مخالفت خود را با دعوت آلمان به منظور شرکت در کنفرانس برلین درباره لیبی که قرار است روز یکشنبه برگزار شود اعلام کرد

صاحب‌خبر -

انتقاد تونس و مغرب به کنفرانس برلینبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، تونس مخالفت خود را با دعوت آلمان به منظور شرکت در کنفرانس برلین درباره لیبی که قرار است روز یکشنبه برگزار شود اعلام کرد. 

وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد: از مشارکت در این نشست به علت اینکه خیلی دیر دعوت صورت گرفت خودداری می کنیم. اصول و مواضع تونس درباره بحران لیبی که بر اساس مشروعیت بین المللی است تغییر نکرده است. ما به حفظ فاصله یکسان از گروههای موجود در لیبی و ایجاد راه حل سیاسی برخاسته از اراده آزاد آنها پایبندیم.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد: دخالتهای خارجی را که از سال ۲۰۱۵ به ملت لیبی آسیب زده است محکوم می کنیم.
وزارت امور خارجه تونس افزود: بی ثباتی در لیبی از نظر تونس، مسئله امنیت ملی به شمار می آید. مردم لیبی بر اساس اصل برادری و همسایگی و تاریخ مشترک تحت هر شرایطی مورد استقبال تونس قرار خواهند داشت. بر اساس اصول حقوق بین الملل و مسائل انسانی شاید مجبور شویم تدابیر مرزی فوق العاده ای اتخاذ کنیم. برای حفظ مرزها و حفاظت از امنیت ملی برابر هر گونه تشدید احتمالی بحران لیبی تلاش خواهیم کرد.
وزارت خارجه تونس اضافه کرد:​ تصمیم تونس برای شرکت نکردن در نشست برلین، آن را از ادامه تلاشها برای نقش داشتن در برقراری صلح در لیبی بازنخواهد داشت.
 
خلیفه حفتر وارد برلین شد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، رسانه های لیبی اعلام کردند خلیفه حفتر رهبر نیروهای شرق لیبی (گروه موسوم به ارتش ملی لیبی) وارد برلین شد.
 
مغرب از نحوه انتخاب شرکت کنندگان در کنفرانس برلین انتقاد کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت امور خارجه مغرب اعلام کرد شاخصها و انگیزه هایی را که موجب انتخاب کشورهای شرکت کننده در کنفرانس برلین (درباره لیبی) شده است نمی فهمیم.
وزارت امور خارجه مغرب افزود: مغرب همواره در صدر تلاشهای بین المللی برای حل بحران لیبی حضور داشته است.
 
ترکیه: سفر خلیفه حفتر به یونان، تلاشهای صلح در لیبی را تضعیف می کند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت ترکیه اعلام کرد سفر خلیفه حفتر به یونان، تلاشهای صلح در لیبی را تضعیف می کند.
 
 

نظر شما