شناسهٔ خبر: 37682476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۰۰ کیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی در سقز کشف شد

سنندج - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سقز از کشف ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده و آلایشات خام دامی غیر بهداشتی از جمله کله‌پاچه، شیردان، سیرابی و پوست گاوی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی باباییان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله توسط خودرو حمل دام از کشتارگاه شهرستان بانه به مقصد بوکان بارگیری و به صورت غیر بهداشتی حمل می شد که توسط کارشناسان بهداشت عمومی سقز ضبط و با دستور مراجع قضایی در کوره لاشه سوز کشتارگاه دام معدوم شد.

وی یادآور شد: خودروی حامل محموله به علت غیر بهداشتی بودن متوقف و به پارکینگ جهت بررسی و تشکیل پرونده انتقال داده شد.

باباییان اضافه کرد: هفته دو بار از مراکز عرصه فرآورده‌های خام دامی از جمله قصابی، رستوران و غذای آماده، لبنیاتی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه های سطح شهر بازدید و هر نوع موارد غیر بهداشتی را تذکر و بررسی کرده و مواد فاسد و غیر بهداشتی را جمع آوری خواهیم کرد.

رییس شبکه دامپزشکی سقز با بیان اینکه شهروندان هرگونه مواد خام دامی و فراورده های مرتبط با آن را باید از مراکز بهداشتی تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه کنند، یادآور شد: شهروندان سقزی هرگونه موارد غیربهداشتی را از طریق شماره تلفن ۳۶۲۲۲۶۰۵ یا تلفن گویا ۱۵۱۲ به ما اطلاع دهند تا بررسی کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما