شناسهٔ خبر: 37681815 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش شدت عمل لندن در برابر گروه‌های محیط زیستی

لندن- ایرنا- دولت انگلیس به تازگی در اقدامی کم‌سابقه اقدام به افزودن گروه‌های طرفدار محیط زیست در فهرست نهادهای افراطی این کشور کرده است.

صاحب‌خبر -

گروه زیست محیطی صلح سبز تازه‌ترین گروهی است که به نوشته گاردین به فهرست طرح دولتی پیشگیری از بنیادگرایی موسوم به «پرونت» اضافه شده است.
در این طرح (پرونت) مشاغل حرفه‌ای که با مردم در تماس هستند، مانند معلمان و پزشکان ملزم به خبرچینی برای دولت بوده و باید به سرعت هرگونه علائم به اصطلاح افراط‌گرایی را به مسؤولان دولتی گزارش دهند.

علاوه بر صلح سبز، «قیام علیه انقراض» و «پتا» (انجمن برخورد اخلاقی با حیوانات) که تاکنون چندین تظاهرات اعتراضی گسترده در رابطه با کم توجهی دولت انگلیس نسبت به بحران آب و هوایی برگزار کرده‌اند، از دیگر گروه‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر به فهرست طرح پرونت اضافه شده‌اند.

پرونت که بخشی از طرح چهارگانه دولت انگلیس برای مبارزه با افراط گرایی است، نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی راه‌اندازی شد و اینک ده‌ها نهاد دست راستی انگلیس از جمله «جبهه ملی» و «اقدام ملی» که به دلیل ترویج تروریسم از فعالیت در انگلیس منع شده اند در فهرست این طرح قرار دارند.

مسلمانان سراسر انگلیس نیز معتقدند که طرح پرونت به بیگانه‌سازی مسلمانان و افزایش تعداد حملات نسبت به آنان کمک کرده است.
آنها ترس خود را بیش از آنکه بر مبنای تفاسیر و برداشت‌ها قرار دهند، بر مبنای حقایق می‌بینند. این حقایق شامل گزارش منتشر شده توسط اداره ملی آمار انگلیس می‌شود که نشان می‌دهد مسلمان به طور نامنظم هدف این طرح قرار گرفته‌اند.

این آمارها بیانگر آن است که ۶۵ درصد معادل چهار هزار و ۹۹۷ نفر از افرادی که به طرح پرونت ارجاع شده‌اند شامل مسلمانان و فقط ۱۰ درصد معادل ۷۵۹ نفر افراط‌گرای دست راستی بوده‌اند.

گزارش سازمان‌هایی مانند دیده‌بان حقوق بشر در انگلیس و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به طور واضح بر بروز تبعیض و نقض حقوق بشر در انگلیس تاکید کرده‌اند که همواره نادیده گرفته شده است.

یک سخنگوی  گروه صلح سبز با ابراز ناخرسندی از تصمیم دولت جانسون، این پرسش را مطرح کرد که اینک چطور می‌توان به کودکان درباره اضطراری بودن وضعیت اب و هوا آموزش داد؟
همچنین سخنگوی گروه قیام علیه انقراض دستورالعمل دولت را فریب دهند و غیر دمکراتیک توصیف کرد.

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که فقط ۱۲ سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی‌مانده است.
2023

نظر شما