شناسهٔ خبر: 37681358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دموکرات ها اسناد جدیدی علیه ترامپ رو کردند

همزمان با کلید خوردن روند استیضاح ترامپ در سنای آمریکا، اسناد جدیدی منتشر شده که جزئیات بیشتری از ارتباط ترامپ با اوکراین را افشا می کند.

صاحب‌خبر -

آخرین تحولات استیضاح ترامپ؛ انتشار اسناد جدید تا اتهام دیوان محاسبات آمریکا علیه کاخ سفیدبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز، اسناد جدیدی از ارتباط مقامات دولت آمریکا با اوکراین منتشر کرد.

انتشار این اسناد در حالی صورت می‌گیرد که چهارشنبه، ۲۵ دی، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ارسال مفاد استیضاح به سنا را تصویب و روز پنجشنبه نیز «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات با حضور در سنای آمریکا، موارد اتهامی را قرائت و رسما پرونده استیضاح را به سنا تحویل داد.

بعد از قرائت موارد اتهامی مطرح شده علیه ترامپ، «جان رابرتس»، رئیس دیوان عالی آمریکا، به عنوان قاضی دادگاه ترامپ سوگند یاد کرد و از تمامی اعضای سنا نیز خواستار ادای سوگند شد.

اکنون ادامه جلسه دادگاه استیضاح برای روز سه شنبه ۲۱ ژانویه (یکم بهمن) برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

روند دادگاه استیضاح ترامپ در حالی آغاز می‌شود که اسناد جدید منتشر شده از سوی دموکرات‌ها، ابعاد جدیدی از اوکراین گیت را برملا می‌کند.

در همین حال دیوان محاسبات فدرال آمریکا نیز روز پنجشنبه کاخ سفید را متهم به نقض قانون آمریکا کرده است.

این اسناد، مکاتبات گسترده میان «لِو پِرناس»، دستیار «رودی جولیانی» و دادستان کل اوکراین را نشان می‌دهد.

اکنون انتشار این اسناد می‌تواند چالشی جدی برای ترامپ در آستانه برگزاری دادگاه استیضاح به شمار آید؛ موضوع قابل توجه این است که بر اساس اسناد جدید، دونالد ترامپ به طور مستقیم در جریان اعمال فشار‌ها بر دولت اوکراین در راستای آغاز تحقیقات درباره پسر جو بایدن قرار داشته است.

جزئیاتی که این اسناد جدید برملا کرده در تضاد با ادعا‌هایی است که پیش از این ترامپ و اطرافیان او همواره از اذعان به آن‌ها خودداری می‌کردند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما