شناسهٔ خبر: 37681012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معنویت؛ مکمل درمان

ابراهیم شریفی

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان با اشاره به این‌که باید حضور طلاب در مراکز درمانی مستمر باشد، گفت: بهترین زمان‌هایی که می‌توان ارتباط بهتری با خدا برقرار کرد در بیمارستان است.

صاحب‌خبر -

امین بهاروند امروز در مراسم آغاز طرح سلامت معنوی در بیمارستان و مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان که با حضور عوامل مؤسسه تخصصی سلامت معنوی شفا در خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اثربخشی معنویت در درمان بهتر بیماری، اظهارکرد: ایام‌ بیماری موعدی مناسب برای ارتباط اتصال یشتر با خداست و معنویت مکمل بحث‌های درمانی است.

وی با بیان این‌که با وجود پیشرفت‌های پزشکی هنوز جاهای ناشناخته‌ای در بدن وجود دارد و بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون فقط کنترل می‌شوند و راه درمانی ندارند، خاطرنشان کرد: معنویت در درمان بهتر بیمار مؤثر است.

بهاروند با تاکید بر لزوم آموزش مبلغان دینی برای حضور در بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: آموزش و یادآوری به بهتر انجام دادن کارها کمک می‌کند و خداوند همواره به پیامبر اکرم(ص) سفارش به تذکر می‌دهد لذا در تبلیغ بالینی اولین ضرورت، آموزش است.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر این‌که در عصر جدید معتقدیم که تمام موارد و مسائل و مشکلات دنیا و آخرت در قرآن بیان شده است، تصریح کرد: آموزش‌ها در حوزه دینی به بیماران در کنار بحث‌های پزشکی کمک می‌کند تا بیمار پذیرش بهتری از بیماری داشته باشد.

وی بر لزوم توجه به آرامش روحی بیماران و همراهان آنان به نقش مؤثر معنویت در تقویت آرامش روانی بیمار اشاره کرد و افزود: در تامین اجتماعی عمده ارباب‌رجوع قشر ضعیف جامعه هستند و ما در همه حال معتقدیم که حق با بیماران و همراهان آنان است اما آنان نیز باید به شرایط کار عوامل بیمارستان توجه کنند.

بهاروند با اشاره به این‌که وقتی یک عالم دینی در بیمارستان می‌نشیند تاثیرگذار است، لذا باید حضور طلاب در مراکز درمانی مستمر باشد، اضافه کرد: بیمار کسی است که در موضع اضطرار است و طبق روایات، از مواقع استجابت دعا، دعای بیمار در بستر است.

انتهای پیام

نظر شما