شناسهٔ خبر: 37680958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه‌اندازی رادیو انقلاب برای چهارمین سال پیاپی

معاون صدا: رادیو انقلاب وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد

سهیلا شهبازی

معاون صدا در آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب برای چهارمین سال گفت: کار رادیو و رسانه این است که داشته‌های ملت را درست به تصویر بکشد. رادیو انقلاب گویی از جنس دیگری است که وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد و یک تنه بایستد. دستاوردهای انقلاب اسلامی از نگاه هر یک از افراد جامعه متفاوت است که از زوایای مختلف قابل تحلیل و بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رادیو انقلاب با هدف تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری با رویکرد جوانان و دستاوردهای این حوزه با حضور، حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدا)، سردار فدوی (جانشین فرمانده سپاه پاسداران)، امیرسرتیپ دوم فولادی (رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش)، علی اصغر جعغری (رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) و تعدادی از مدیران شبکه‌های رادیویی از جمله مقصودی (مدیر رادیو جوان)، افتخاری (مدیر رادیو نمایش)، ملازاده (مدیر رادیو آوا)، محمدزاده (مدیر رادیو ایران) و جمعی از برنامه‌سازان و کارکنان صدا شنبه (۲۸ دی ماه) در استودیو شماره هشت ساختمان شهدای رادیو راه‌اندازی شد.

این مراسم با پخش کلیپی با مضمون انقلاب و همچنین گرامیداشت شهید سردار سلیمانی آغاز شد.

همچنین ملاصالحی ـ مدیر رادیو انقلاب ـ در سخنانی با اشاره به چهارمین سال راه‌اندازی رادیو انقلاب گفت: رادیو انقلاب در سال ۹۸ ذیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد جوانان از ۲۵ دی‌ تا ۲۳ بهمن ماه به طور ۲۴ ساعته در بخش چهار ساعتی شامل صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی، بخش شامگاهی و  بخش سحرگاهی برنامه پخش خواهد کرد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌های رادیو انقلاب در شش بخش محتوایی گفت:بخش صبحگاهی جوانان علم و فناوری و بسیج سازندگی، بخش نیمروزی پیشرفت نظامی علم و فناوری اقتصاد و تاریخ انقلاب اسلامی، بخش عصرگاهی فرهنگ و اندیشه‌های اعتقادی علم و فناوری و پیشرفت‌های زیرساختی اقتصادی و عمرانی، بخش شامگاهی علم و فناوری در صنایع اقتصاد و سبک زندگی، بخش شبانگاهی جوانان پیشرفت‌های ورزشی و ادبیات انقلاب اسلامی و بخش سحرگاهی جوانان دانشگاه پژوهش و علم و فناوری در حوزه کشاورزی خدمات فنی مهندسی و فضای مجازی را شامل خواهد بود.

ملاصالحی در پایان گفت: جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی در تمامی پرداخت‌های محتوایی برنامه‌های رادیو انقلاب رویکرد اصلی خواهد بود. توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر علم و پژوهش اقتصاد و سبک زندگی نیز مورد توجه ویژه برنامه‌های رادیویی قرار خواهد گرفت.

شاه‌آبادی، معاون صدا نیز در سخنانی درباره علت راه‌اندازی رادیو انقلاب آن هم در یک بازه زمانی یک‌ماهه برای چهارمین سال پیاپی توضیح داد: یکی از علت‌های مهم راه‌اندازی رادیو انقلاب این است که این شبکه فقط به مباحث تبیینی و تحلیلی از منظر مخاطب به انقلاب بپردازد. همچنین به همین منظور علاوه بر ایجاد محتوای مرتبط با فضای انقلاب به بیان نقطه نظرات اقشار مختلف با نگاه تبیینی خواهد پرداخت.

او با اشاره به اینکه هرکدام از شبکه‌های مختلف رادیویی وظایف خاص خود را دارند، گفت: کار رسانه این است که داشته‌های ملت را در برابر فشارهای عظیم در طول ۴۰ سال گذشته به درستی تبیین کند. رادیوها هر کدام وظایف خود را دارند اما تکلیف رادیو انقلاب چیز دیگری است و باید پاسخگوی مردم باشد. نگاه مخاطبان متنوع است، برخی نگاه اقتصادی، برخی نگاه مادی، برخی نگاه فرهنگی و برخی نگاه اجتماعی و مذهبی دارند و بنابراین انقلاب از منظر همه این نگاه‌ها قابل تحلیل و بررسی است. شما امروز به عنوان دست اندرکاران رادیویی که می خواهید بیانگر اتحاد ملی باشید، باید همه دستاوردها و نه فقط دستاوردهای اقتصادی را یک به یک بیان کنید. مخاطب گاهی در جایگاهی است که نمی‌داند صاحب چه چیزی است این چیزی است که رادیو انقلاب باید آن را به مخاطب یادآوری کند.

معاون صدا با بیان اینکه رادیو با افکار عمومی و مردم عامه سروکار دارد، گفت: امروز وقتی این هجمه رسانه‌ای را می‌بینیم که لحظه‌ای مردم را رها نمی‌کند باید این پرسش را بپرسیم که ما صاحب چه چیزی هستیم که مستحق این هجمه هستیم. در کجا ایستاده‌ایم. کار رسانه این است که داشته‌های ملت را در برابر این فشار عظیم به درستی تبیین کند.

شاه آبادی گفت: در آغاز راه اندازی رادیو انقلاب نگاهی داریم به آنچه که در بازه زمانی اخیر در کشور اتفاق افتاد. در دو هفته اخیر اتفاقات مهم ناگوار و ناخوشایند و از سوی دیگر افتخارآفرینی داشتیم. انقلاب اسلامی امروز سرمایه عظیم و ارزشمندی را به رخ کشیده و به جهانیان نشان داده است. آنچه که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرده‌اند عظمت انقلاب و آن چیزی است که در 41 سال پیش اتفاق افتاده و اینها دو محوری هستند که ما به عنوان اصحاب خبر و رسانه وظیفه داریم این عظمت را به درستی بیان کنیم. ما امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که با نگاه به همین اتفاقات اخیر و جایگاهی که در چهار دهه پس از انقلاب داشته‌ایم و اگر مقایسه‌ای داشته باشیم پی به این می‌بریم که امروز کجا ایستاده‌ایم.

سردار فدوی نیز در سخنانی به اتفاقات اخیر کشورمان اشاره کرد.

او گفت: مسلما رسانه‌ها که شما متخصص آن هستید بسیار می‌توانند کمک‌کننده در همه زمینه‌ها باشند. شبکه‌های رادیویی که به مناسبت‌های مختلف کار می‌کنند، مخاطبان زیادی دارند. افراد زیادی هستند که علاقه‌مند هستند خاطرات و اتفاقات آن زمان را از رادیو انقلاب بشنوند.

رادیو انقلاب کار خود را از ۲۵ دی ماه از ساعت ۶ صبح آغاز کرده است و تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی قابل دریافت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما