شناسهٔ خبر: 37678456 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رویداد «ارائه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی» برگزار می شود

میترا سعیدی کیا

نخستین «رویداد ارائه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی» همزمان با «دومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین» در این حوزه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «رویداد ارائه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت سه روز در دانشگاه تهران و صندوق نوآوری و شکوفایی در سه بخش مسابقه ایده‌های ارزش‌آفرین، نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و پنل ارائه نیازهای فناورانه شرکت‌های بزرگ و صنعتی حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار خواهد شد.

«ارائه نیازهای فناورانه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ» یکی از پنل‌های اصلی این رویداد خواهد بود. در کنار این پنل اصلی، نشست‌های B۲B نیز برگزار می‌شود.

 بخشی از اهداف این رویداد «افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی»، «تهییج و ترغیب فناوران و نوآوران دانشگاه و صنعت به ایده‌پردازی»، «ارائه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از ظرفیت آنها»، «جستجو و تجمیع نیازهای فناورانه بخش معدن و صنایع معدن و ارائه راه‌های نوآورانه»، «ترغیب به نهادسازی در تامین منابع مالی ایده‌های معدن و صنایع معدنی»، «بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمایتی موجود در دستگاه‌های اجرایی مرتبط»، «همگرایی و همنشینی بازیگران چندسویه اقتصاد دانش‌بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی» هستند.

«مبانی و فناوری‌های نوین معدن»، « مدیریت انرژی و آب در حوزه معدن و صنایع معدنی»، «مدیریت و بازار یابی»، «کاربردهای جدید مواد معدنی و محصولات حوزه معدن»، «فناوری نوین حوزه معدن و صنایع معدنی»، «مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست»، « مدیریت باطله معدن و پسماند» از جمله محورهای این رویداد به شمار می روند.

اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی از تاریخ ۵ تا ۷ بهمن ماه در محل دانشگاه تهران و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود. 

نظر شما