شناسهٔ خبر: 37678056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌بس، خواست دولت افغانستان برای صلح

کابل - ایرنا - در حالی که طالبان از نهایی شدن توافقنامه صلح با آمریکا بدون در نظر گرفتن آتش‌بس خبر داده ‌اند، دولت افغانستان امروز شنبه باز هم بر اجرای آتش‌بس کامل برای پیشرفت گفت‌وگوهای صلح تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه در نشستی خبری در کابل گفت : آتش بس تنها راه حل برای رسیدن به صلح است. کاهش خشونت یک واژه جدید است و هیچ جنبه عملی ندارد و تنها آتش بس می‌تواند به صلح در افغانستان منجر شود.

وی آتش بس را خواست مردم دولت افغانستان عنوان کرد و اظهار داشت: کاهش خشونت به جای آتش‌بس که توسط طالبان مطرح شده است واژه جدیدی است که جنبه عملی و منطقی ندارد.

صدیقی دیدار نماینده ویژه سازمان ملل متحد با زلمی خلیل زاد را در دوحه تائید کرد و افغانستان انتظار دارد که دو طرف جزئیات این دیدار را با دولت در میان بگذارند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در این نشست خبری گفت که اتحادیه اروپا و دیگر شرکای بین المللی این کشور در دیدارهایی که با رئیس جمهوری این کشور داشته اند از پایان جنگ در افغانستان حمایت کرده اند اما تنها کارشیوه های طرف ها متفاوت بوده است.

صدیقی هشدار داد که اگر طالبان به آتش بس کامل که به پایان جنگ منجر می شود، موافقت نکند تلاش‌هایی که تاکنون برای تأمین صلح صورت گرفته است بی نتیجه خواهد ماند.

این موضع گیری دولت افغانستان در حالی اعلام شد که منابع خبری افغانستان به نقل از «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در دوحه اعلام کرده اند که آمریکایی ها و طالبان به توافق‌نامه صلح بدون آتش بس نزدیک شده اند.

در روزهای اخیر دولت افغانستان نیز موضع دوگانه گرفته و ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از کاهش خشونت ها حمایت کرده و گفته است که برای آتش بس می شود در جریان گفت وگوی بین افغانستانی ها بحث و گفت و گو شود.

نظر شما