شناسهٔ خبر: 37676120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه سرخه:

سردار سلیمانی یک نفر نبود بلکه یک ملت برای جهان اسلام بود

فرمانده سپاه ناحیه سرخه با اشاره بر اینکه سردار سلیمانی یک نفر نبود بلکه یک ملت برای جهان اسلام بود گفت: نتیجه راهبردی انتقام ما باید این باشد که امریکا منطقه را ترک کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، سرهنگ مرتضی عبداللهی فرمانده سپاه ناحیه سرخه؛ به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در جمع بسیجیان پایگاه رقیه در مسجد امام هادی (ع) شهرستان سرخه اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی به مدت سی سال در عرصه جهاد، در کشور‌های مختلف؛ در سرما و گرما؛ بیابان وشهر؛ برای نجات مظلومین عالم تلاش کرد، یکی از ویژگی‌های بارز ایشان همین عدم دلبستگی به دنیای مادی و فانی بود و این برای همه ما درس بزرگی است؛ بدان معنا که رسیدن به حاج قاسم، برای همه ما ممکن است، اما در این راه باید یک سری سیر و سلوک‌ها را طی نموده و اقداماتی را به انجام رسانیم.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شایسته حاج قاسم سلیمانی، خدامحوری و مخلص بودن، بود، افزود: وی همه کار‌ها و اقداماتش فقط برای خدا بود و نیازی برای اطلاع مردم نسبت به اموراتی که انجام می‌داد نمی‌دید؛ چون کار را فقط و فقط برای خشنودی خدا انجام می‌داد همین اخلاص باعث جایگاه رفیع برای این شهید شد.
عبداللهی اضافه کرد: سومین خصیصه سردار، ایثار، گذشت و فداکاری بود و این از خودگذشتگی را در تحمل رنج‌ها و سختی‌های او برای تمامی مظلومین جهان می‌توان دید؛ و در شهادت وی نه فقط ایران بلکه تمام آزادی خواهان جهان به سوگ نشستند؛ وهمه از اقدام نادرست آمریکا عصبانی هستند، چرا که، کسی را از دست داده ایم که فرای مرز‌ها و باور‌ها برای تمام مظلومان عالم تلاش می‌کرد و همه این‌ها برگرفته از سیره ائمه اطهار بود.
فرمانده سپاه تصریح کرد: آنچه باعث شهرت و زبانزد شن سردار شد؛ شجاعت و بی باکی ایشان بود. حاج قاسم همیشه در خط اول نبرد بود، در صحنه میدان را مدیریت می‌کرد و همین باعث ترس و وحشت شدید دشمن شده بود.
وی با اشاره به اینکه ویژگی شاخص سردار سلیمانی، جایگاه ویژه مدیریتی خصوصاً در مسائل نظامی کشور بود گفت: ما یک شخص را از دست نداده ایم بلکه یک فرمانده راهبردی و استراتژیک را از دست داه ایم، این فرمانده نظامی، فرمانده‌ای بود که وارد هر میدانی می‌شد با توکل و توسل به ائمه و پشتوانه اهل بیت، آن میدان نبرد برای دشمن مختومه می‌شد.
عبداللهی با بیان اینکه ششمین ویژگی بارز سردار سلیمانی ولایت پذیری و ذوب در ولایت بود؛ افزود: اگر ما می‌خواهیم، مومن و مسلمان انقلابی باشیم؛ باید هریک به نوبه خود ویژگی‌های گفته شده را در خود ظهور و بروز دهیم. ولایت مداری سردار سلیمانی یکی از ویژگی‌های شاخص ایشان بود که وی گفته بود، روی سنگ قبرم بنویسید، سرباز ولایت. همه شما ببینید که وقتی مردم از هرطیفی برای سرباز ولایت، این گونه به صحنه می‌آیند، اگر روزی قرار باشد برای خود ولایت به میدان آیند؛ چگونه خواهند آمد. ضمن اینکه حاج قاسم، سربازِ سربازِ امام زمان (عج) بود؛ یعنی رهبری ما هم به شخصه الگوی ولایت پذیری است و نائب بحق ایشان در روزی زمین می‌باشد؛ و با اشاره به اینکه سردار با این همه عظمت در میدان نبرد برای دشمنان بزرگترین دشمن بود، اما در جامعه اسلامی متوازن و فروتن بود گفت: او در مواجهه با فرزندان، مادران و همسران شهدا، دختران و پسران شهدای مدافع حرم، مردم رنجدیده در سیل زلزله و سایر بلایای طبیعی، آنقدر متواضع و فروتن می‌شود که در حد کارگر ساده به مردم کمک می‌کند، که این خصوصیت وی مصداق بارز اَشِدّا اللکَفار رُحَماءُ بَینَهُم بود.
عبداللهی ضمن اشاره به اینکه ایشان انسانی گروه گرا نبود، بیان داشت: یعنی خود 
را دربندِ یک جناح، دسته، حزب و یا گروه خاصی نمی‌دانست. در حالیکه این مشکلیست که امروزه گریبان گیر جامعه ما شده است. علت جاذبه بسیار زیاد او در نزد مردم این بود که، خود را فارغ از هر گروهی متعلق به همه مردم ایران اسلامی و جهان اسلامی می‌دانست؛ و به همین دلیل برای همه مظلومین عالم در یمن، سوریه، فلسطین و... تلاش می‌کرد.
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی شخصیتی دین محور و اخلاق محور ایشان بود، که این ویژگی پشتوانه سایر ویژگی هاست. او ذیل دین مبین اسلام و توجهات باری تعالی، خود را سرباز ولایت می‌دانست. او بسیار با تقوا و خداترس بود، او در خانه خدا خود را محکم زمین زد و کسی که پیش خداوند محبوب شود، خداوند او را پیش همگان محبوب خواهد کرد. در کنار آن خود را خادم اهل بیت می‌دانست و این خدمت را تا لحظه شهادت به نحو احسن انجام داد؛ و شهادتش را نیز خداوند به او هدیه داد. وی احیا کننده پیاده روی اربعین به این شکل گسترده و جهانی بود که امنیت آن را هم تامین نمود. آنچه سپهبد قاسم سلیمانی را محبوب کرده بود، اراده خداوند بر محبوبیت وی بود.
فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: همان خدایی که به حاج قاسم این عزت را می‌دهد؛ رئیس جمهور منحوس آمریکا را خوار و ذلیل می‌کند؛ و خودش اعلام می‌کند که سردار سلیمانی را ترور کرده است، این خفت و خواری تا کجا؟ دشمن یک اتفاقی را رقم زده و سردار ما را به شهادت رساند و به تمامیت ارضی ما تعدی کرده است، اکنون وظیفه ما چیست؟ و باید چگونه برخورد کنیم؟ چهل سال انقلاب ما ثابت کرده است، آن جایی که در مقابل دشمن ایستادیم، دشمن عقب نشست؛ هشت سال صدام ملعون به پشتیبانی آمریکا با جمهوری اسلامی مقابله می‌کرد؛ هنگامی که مردانه ایستادیم و مقابله کردیم؛ تا سال‌ها بعد از جنگ بیمه بودیم. اگر ما امروز می‌خواهیم جنگی اتفاق نیافتد، به فرمود: ه رهبری باید انتقام سخت بگیریم. اگر در برابر دشمن کوتاه بیایید؛ دشمن دائماً بر شما سوار خواهد شد و اگر در مقابل دشمن بایستید، دشمن به خود اجازه حرکت نخواهد داد. با این سیلی که به گفته رهبری بر گوش دشمن زدیم، می‌خواهیم به دشمن ثابت کنیم، ما به این سطح از دقت رسیده ایم که با موشک بالستیک (موشک‌هایی که از جو خارج می‌شود)، ساختمانی که مورد هدف قرار می‌دهیم در نقطه می‌زنیم.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور منحوس آمریکا گفته بود در صورتی که ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی دست از پا خطا کند ۵۲ نقطه ایران را خواهد زد، ترامپ تو غلط می‌کنی، می‌زنی. دیدیم ۲۴ ساعت بعد از فرود موشک‌ها در عین الاسد؛ رئیس جمهور آمریکا گفت: ما مردم ایران و رهبرانشان را به صلح دعوت می‌کنیم، ما اتحادیه اروپا را دعوت می‌کنیم که با ایران نشست برگزار کند و همه چیز را مصالحه آمیز برگزار کنیم. وعده قرآن همین است، اگر شما پاسخ دندان شکن به دشمن دهید؛ دشمن عقب می‌نشیند.
وی با بیان اینکه انتقام سردار سلیمانی باید پنج ویژگی داشته باشد افزود: اول، در تعداد تلفات، این نیست که آمریکا می‌گوید ما یک نفر را زدیم، شما هم یک نفر، سردار قاسم سلیمانی یک نفر نبود بلکه یک ملت بود برای جهان اسلام، پس امریکا تعداد تلفات را شما مشخص نمی‌کنید، مطمئن باشید تعداد تلفات نامحدود خواهد بود. دوم جغرافیا و وسعت انتقام، ما تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه، جهان و حتی خود آمریکا را مورد هدف قرار خواهیم داد، امروز در گستره جغرافیای این انتقام قرار دارد، چرا؟ چون امروز خون آزادی خواهان جهان به جوش آمده است. انتقامی که ما می‌گیریم؛ نتیجه اش راهبردی خواهد بود. اولین نتیجه راهبردی اش باید این باشد که امریکا منطقه را ترک کند (حداقل غرب آسیا). نتیجه راهبردی دیگر، ان شاءالله استکبار جهانی و آمریکا طبق وعده خداوند به طور کلی نابود شود. چهارمین ویژگی اینکه چه کسی می‌خواهد انتقام بگیرد؟ انتقام گیرنده سردار، بی شمار و فراملّی است. مسولیت این انتقام با کیست؟ این اقدام دارای مسولین رسمی و غیررسمی است، مسئول رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و می‌گوید من رسماً انتقام می‌گیرم. اما خیلی‌ها منتظر هستند تا غیررسمی انتقام بگیرند، اصطلاحاً آتش به اختیارها؛ کسی که برای ریخته شده خون یک مظلوم، خونش به جوش آمده است، منتظر دستور نمی‌ماند.

نظر شما