شناسهٔ خبر: 37674870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در بازدید از مناطق سیل زده چابهار مطرح شد

مواد غذایی و بازگشایی راه‌ها؛ نیاز سیل زدگان

فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیاز مردم روستا‌های سیل زده چابهار، مواد غذایی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید میدانی از مناطق سیل زده روستایی نوبندیان، پلان و نگور شهرستان چابهار اظهار داشت: برابر اوامر فرمانده معظم کل قوا از همان روز نخست سیل در بخش‌هایی از استان سیسان و بلوچستان تیپ‌های ۱۸۸، ۲۸۸، ۳۸۸، گروه رزمی مهندسی، شبکه بهداشت و درمان و هوانیروز پرتوان و با قدرت در منطقه سیل‌زده حضور پیدا کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آشپزخانه‌های سیار را در منطقه مستقر کردیم، گفت: با توجه به اینکه منازل مسکونی مردم منطقه دچار سیل شدند، در حال حاضر نیاز مردم مواد غذایی است و با استقرار آشپزخانه سیار روزانه هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در روستا‌های حادثه دیده پخش می‌شود.
وی افزود: مهم‌ترین کار‌های یگان‌های نیروی زمینی ارتش ارسال مواد غذایی، لوازم بهداشتی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است که با خودرو‌های تاکتیکی، نفربر‌های آبی و خاکی و بالگرد‌های هوانیروز در حال انجام است.
امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر حضور نفربر‌های دوزیست آبی خاکی نزاجا در منطقه سیل زده گفت: با توجه به شرایط آب گرفتگی و سخت گذر بودن معابر روستایی، نفربر‌های آبی خاکی نیروی زمینی ارتش علاوه بر امداد و نجات مردم گرفتار و سیل زده، بخش وسیعی از کمک‌های مردمی و ارتش را به روستا‌های بخش نوبندان و پلان ارسال کردند.
وی تاکید کرد: به واسطه تخریب برخی از جاده‌ها و مسیر‌های روستایی، بهترین وسیله برای امداد و نجات و کمک رسانی بالگرد‌های هوانیروز است که روزانه با ۱۰ سورتی پرواز در خدمت مردم منطقه است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امکان راه اندازی پل‌های هجومی و بیلی در منطقه نیست، خاطرنشان کرد: تجهیزات راه سازی و پل سازی گروه مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش از همان روز اول در منطقه حضور یافتند و امروز که از نزدیک در کنار آن‌ها بودم در حال بازگشایی راه‌ها، معابر روستایی و احداث پل‌های لوله‌ای هستتد تا علاوه بر هدایت آب‌ها به زمین‌های بایر ارتباط مسدود شده روستایی را برقرار کنند.

نظر شما