شناسهٔ خبر: 37670554 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اطلاع رسانی تبلیغاتی

تحصیل در خارج از کشور دغدغه بسیاری از دانشجویان و خانواده‌ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با شماره زیر در ارتباط باشید. شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

صاحب‌خبر -

امروزه تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت به کشورهای دیگر در فکر بسیاری از جوانان وجود دارد و تأثیر آن در ادامه‌ی زندگی افراد، آن‌ها را بر این می‌دارد که در صدد اجرای تصمیم خود برآیند. این که در کدام کشور تحصیل کنید، مدرک آن کشور در سطح بین الملل چه اعتباری دارد، پس از کسب مدرک در چه زمینه‌هایی می‌توانید کار کنید، شرایط زندگی در آن کشور چگونه است یا می‌توانید پس از ادامه تحصیل در همان کشور کاری پیدا کنید و مشغول شوید؛ همه باید بررسی شوند تا شما بتوانید تصمیم صحیحی در این باره بگیرید. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و شرایط تحصیل در کشورهای انگلستان، ترکیه و چین آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

  تحصیل در انگلستان

تحصیل در خارج از کشور دغدغه بسیاری از دانشجویان و خانواده‌ها

دانشگاه‌های انگلستان به عنوان با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند. همچنین ارائۀ رشته‌های مختلف سبب شده است که تحصیل در انگلستان بین بسیاری از دانشجویان بین‌المللی محبوب باشد و سالانه ۴۴۲,۰۰۰ دانشجوی خارجی در بریتانیا مشغول به تحصیل شوند. انگلستان با کسب رضایت بیش از ۹۰ درصد از دانشجویانش در حوزۀ تجربیات دوران دانشجویی در میان کشورهای انگلیسی‌زبان موفق به کسب بیشترین امتیاز در حوزۀ رضایتمندی دانشجویان خارجی شده‌ است.

همچنین به دلیل شهرت انگلستان در انجام بهترین پژوهش‌‌های جهان، می‌توان در دانشگاه‌‌های این کشور به به‌روزترین امکانات دسترسی داشت. انگلستان به لحاظ کیفیت آثار پژوهشی رتبۀ اول را در جهان کسب کرده و از آمریکا پیشی گرفته ‌است. تحصیل در انگلستان، با تجارب متحول‌کننده‌ای که برای دانشجویان می‌سازد، موفقیت آنان را در زمینۀ آیندۀ شغلی‌شان تضمین می‌کند به نقل از مؤسسۀ QS در سال ۲۰۲۰، انگلستان با داشتن ۳۶ دانشگاه در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبۀ دوم را در زمینۀ استخدام فارغ التحصیلان به‌دست آورده است..

هزینۀ تحصیل در انگلستان ممکن است در بسیاری شرایط، از تحصیل در کشورهای مشابه همچون استرالیا و آمریکا کمتر تمام شود. مؤسسه‌های متنوع در شهرهای مختلف و رشته‌های گوناگون این امکان را فراهم می‌کنند که گزینه‌های مختلفی با شرایط و هزینه‌های متفاوت مطرح شود و امکان انتخاب را برای کلیۀ متقاضیان بیشتر کند. هزینه تحصیل در انگلستان در رشته‌ها و مقاطع مختلف با توجه به کیفیت و ردۀ کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور بسیار متغیر است.

بورسیه تحصیل در انگلستان موضوعی است که بسیاری از متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در این کشور به آن توجه دارند و به دنبال شرایط بورسیۀ تحصیلی انگلستان هستند تا بتوانند پس از اخذ این بورسیه‌ها، به رایگان در انگلستان تحصیل کنند. معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکتری  و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد انگلستان بیشتر از دیگر بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.

همچنین طبق مقررات فعلی انگلستان، دانشجویان می‌توانند حین تحصیل به‌ صورت پاره‌وقت کار کنند. آن دسته از دانشجویانی که بورسیۀ دولتی مؤسسه‌های آموزش عالی هستند و ویزای Tier4 دانشجویی دارند، می‌توانند حداکثر تا ۲۰ ساعت در هفته، در طول ترم و به صورت تمام وقت در تعطیلات مشغول به کار شوند.

تحصیل در ترکیه

تحصیل در خارج از کشور دغدغه بسیاری از دانشجویان و خانواده‌ها

کشور ترکیه دارای تاریخی کهن است که در نقطه اتصال غرب و شرق پایه‌گذاری شده است و از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار است. در ترکیه گروه‌های قومی مختلفی با یکدیگر زندگی می‌کنند و دارای فرهنگی بسیار غنی است که به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه شناخته می شود و تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد.

سیستم آموزشی دانشگاه‌ های ترکیه دارای سبکی مدرن است که به ترکیه اعتبار بین‌المللی بخشیده است. تعداد دانشگاه‌های بین‌المللی در کشور ترکیه تا کنون افزایش قابل توجهی داشته است که این افزایش نشان‌ دهنده سرمایه‌گذاری گسترده دولت ترکیه بر روی جذب دانشجویان و محققان خارجی است. مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و جهان معتبر است. در حال حاضر این کشور به عنوان یک مقصد آموزشی عالی در بین دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان ایرانی محبوب شده است.

 از دلایل و انگیزه های تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی می توان به تحصیل با هزینه ای نسبتا ارزان همراه با کیفیت آموزشی بالا اشاره کرد. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیز وجود دارد که هزینه اسکان و اقامت، شهریه، بیمه درمانی و هزینه های مسافرت را پوشش می دهد و از طرفی نزدیک بودن این کشور به ایران وعدم نیاز ویزای توریستی برای والدین و خانواده جهت دیدار می تواند برای دانشجویان ایرانی بسیار مهم باشد.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را می توان محبوب ترین رشته های تحصیلی در این کشور نامید که سالانه پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به خصوص از ایران می باشد. مدارک پزشکی و دندانپزشکی صادره از دانشگاه های پزشکی ترکیه در سطح بین المللی معتبر می باشند و دانشگاه های پزشکی این کشور نیز  مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند همچنین امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی علاوه بر زبان ترکی نیز در دانشگاه های پزشکی ترکیه وجود دارد.

تحصیل در چین

تحصیل در خارج از کشور دغدغه بسیاری از دانشجویان و خانواده‌ها

چین دارای دانشگاه های پیشرفته و مدرنی است که دلیل آن را می توان به رشد اقتصادی چین در چند دهه اخیر و سرمایه گذاری دولت برای دانشگاه ها دانست. رتبه بسیار خوب دانشگاه های چین در رتبه بندی های جهانی، مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در چین نسبت به بعضی کشور های آسیایی، اروپایی و آمریکایی ،امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی و وجود رشته‌‌‌‌‌های متعدد و بورسیه‌‌‌‌‌های اعطایی دولت چین، نقش بسزایی در جذب دانشجویان بین‌المللی داشته است که دانشجویان اقدام به درخواست تحصیل در چین می‌کنند.

همچنین کشور چین به مقصدی مطلوب برای تحصیل رشتۀ پزشکی و جراحی  تبدیل شده است. هرساله بیش از ۱۰.۰۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل پزشکی در چین به این کشور سفر می‌کنند. دانشکده‌‌‌‌‌های پزشکی که کارشناسی رشتۀ پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی دارند را سازمان نظام پزشکی کشور چین و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در «راهنمای دانشکده‌‌‌‌‌‌های پزشکی جهان» به رسمیت شناخته‌اند.

مدرک لیسانس پزشکی این کشور هم در سطح جهانی معتبر است. دانشگاه های چین در زمینه پزشکی مدرن از شهرت بالایی برخوردار هستند. چین رتبه اول را در آموزش عالی به خصوص در رشته پزشکی دارا می باشد و این خود یکی از اصلی ترین دلایلی است که افراد در سراسر دنیا خواهان تحصیل در چین در رشته پزشکی می باشند.

چین در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پزشکی می باشد و دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود به راحتی می توانند در سایر کشورهای جهان مشغول به کار شوند. از نظر هزینه تحصیل و زندگی کشور چین برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در چین بسیار ارزان تر از کشورهای غربی است هزینه تحصیل در لیسانس پزشکی و جراحی در چین حدود ۷۰% ارزان تر از تحصیل رشته ای مشابه در آمریکا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با شماره زیر در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

نظر شما