شناسهٔ خبر: 37669964 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش مبلغ جوایز جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»

ندا ولی‌پور

مبلغ جوایز روستاهای برگزیده ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، گفت: با توجه به مصوبه شورای برنامه‌ریزی ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، مبلغ جوایز اهدایی به روستاهای برگزیده این دوره افزایش یافت و مقرر شد که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبلغ جوایز خود به هر روستای برگزیده را از ۵۰ میلیون ریال به یک‌صد میلیون ریال، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور مبلغ ۵۰ میلیون ریال سال‌های گذشته را به یک‌صد میلیون ریال افزایش دهد. همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز این مبلغ را از ۵۰ میلیون ریال به یک‌صد میلیون ریال افزایش داد. همچنین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال حواله خرید کتاب و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی برای هرکدام از روستاهای برگزیده در نظر گرفته‌ است.

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ششمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود. فراخوان شرکت در این جشنواره تیرماه امسال به همه استان‌ها و نهادهای ذی‌ربط ارسال شد و فراخوان ارسال مستندات روستاها نیز در آذرماه امسال اعلام شد و با توجه به استقبال روستاهای شرکت‌کننده، مهلت شرکت روستاها در این جشنواره تا ۱۵ دی‌ماه تمدید شد. داوری این جشنواره در سه مرحله انجام می‌شود. پس از مشخص شدن ده روستای برگزیده به همراه ده روستای تقدیری و یک روستای برگزیده استمرار با انتخاب هیئت‌داوران از برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه تقدیر به عمل خواهد آمد.

اختتامیه ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، ۱۹بهمن‌ماه امسال با حضور مقامات کشوری و اهالی فرهنگ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد. سال گذشته ۱۴۰۶ روستا از تمامی استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند.

انتهای پیام

نظر شما