شناسهٔ خبر: 37669120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان زنجان:

ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای انتقال پسماند

فاطمه شمشیرگر

فرماندار شهرستان زنجان گفت: انتقال پسماند توسط شرکت پیمانکار مربوطه منوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم و تکمیل اقدامات عمر تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، به ضروری بودن فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای انتقال پسماند اشاره و اظهار کرد: زیرساخت‌های مذکور شامل مباحثی مرتبط با سفره‌های زیرزمینی، ایجاد سایت، ایجاد سد جهت جمع‌آوری شیرابه‌ها و اصول فنی نگهداری پسماند است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار قرارداد مربوطه را منعقد کرده و آمادگی انجام اقدامات عمرانی جهت آماده‌سازی سایت را دارا است، افزود: شرکت پیمانکار باید اقدامات خود را در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه احداث دیوار حفاظتی و جاده دسترسی جهت انتقال پسماند سرب و روی یک ضرورت به شمار می‌روند، عنوان کرد: فراهم آوردن زیرساخت و تکمیل اقدامات عمرانی جهت ایجاد سایت فرایندی زمان‌بر خواهد بود، از این رو یک بازه زمانی ۲ تا ۳ ماهه جهت تکمیل زیرساخت‌های مذکور باید به تایید کارشناس سازمان حفاظت محیط‌زیست برسد و بعد از این اجازه انتقال پسماند به شرکت پیمانکار داده خواهد شد.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه جلساتی در روستای مورد نظر با حضور شورا، دهیار و مسئولان مرتبط برای انتقال پسماند برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از این طریق اطلاع‌رسانی به مردم صورت گرفته و اعتمادسازی‌های لازم انجام شده است. البته لازم به ذکر است که رعایت مسائل زیست‌محیطی در حین انتقال پسماند و نگه‌داری آن از دغدغه‌های نه تنها مردم، بلکه مسئولان نیز است.

انتهای پیام

نظر شما