شناسهٔ خبر: 37668979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ارتش سوریه از هوا و زمین مواضع تروریست‌ها در حلب و ادلب را در هم کوبید

ارتش سوریه از هوا و زمین مواضع تروریست‌ها را در دو استان ادلب و حلب در هم کوبید، تروریست‌هایی که با راکت پراکنی به محله‌های مسکونی، ده‌ها غیرنظامی را کشته و زخمی کردند.

صاحب‌خبر -

العالم _ سوریه

ارتش سوریه به حملات مکرر گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی در شهر حلب و مناطق امن در شرق و جنوب شرق ادلب پاسخ داد و با حملات متمرکز خود، موشک اندازها و خمپاره‌اندازهای آنها را در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق استان ادلب منهدم کرد.

گروه‌های تروریستی مستقر در حومه غربی و جنوب غربی شهر حلب عصر روز پنجشنبه با حملات راکتی و خمپاره‌ای به محله السکری در حلب موجب شهادت هفت غیرنظامی و زخمی شدن پانزده نفر دیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، واحدهای ارتش سوریه عصر جمعه با سلاح توپخانه و موشک حملات متمرکزی را به مواضع گروه‌های تروریستی و استحکامات آنها در حومه جنوبی و جنوب غربی شهر حلب داشتند که با کشته شدن شماری از تروریست‌ها و زخمی شدن شماری دیگر و انهدام سکوهای پرتاب موشک آنها همراه بود.

یک مقام محلی در استان حلب هم اعلام کرد که بامداد امروز ده‌ها تروریست در حملات هوایی روسیه و سوریه به مواضع آنها در استان‌های حلب و ادلب زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی هم به بازداشت غیرنظامیان در مناطق استقرار آنها در ادلب ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند آنها از گذرگاه‌هایی که در ابوالظهور(جنوب شرق استان ادلب)، الحاضر(جنوب استان حلب) و الهبیط(جنوب استان ادلب) ایجاد شده خارج شوند و آنها را به عنوان سپر انسانی به کار گرفته‌اند. این تروریست‌ها همزمان به حملات راکتی به روستاهای «ابودفنه» و «تل خطره» در شرق و جنوب شرق استان ادلب ادامه می‌دهند.

گروه‌های تروریستی همچنین اطراف راه‌های منتهی به گذرگاه‌های سه گانه انسانی را مین‌گذاری کردند و با درست کردن خاکریز و استقرار تک تیراندازها در این راه‌ها مانع عبور خودروها می‌شوند و راه‌های فرعی منتهی به گذرگاه‌ها را هم تخریب می‌کنند.

در همین حال خبرگزاری سوریه گزارش داد: مسئولین دولت سوریه از چندین روز قبل امکانات و تدابیر لازم را در گذرگاه‌ها برای استقبال از افرادی که متمایل به خروج از استان ادلب هستند فراهم کردند در آنجا چندین دستگاه آمبولانس و کمپ امداد پزشکی تدارک دیده شده است. اتوبوس‌هایی هم مردم را با بار و اسبابشان منتقل می‌کنند، اما روز جمعه به دلیل حملات گروه‌های تروریستی و رفتارهای آن هیچ غیرنظامی نتوانست خود را به گذرگاه‌ها برساند.

دو گذرگاه الحاضر و ابوالظهور طی روزهای گذشته شاهد خروج ده‌ها غیرنظامی از مناطق استقرار تروریست‌ها در ادلب و استان حلب به مناطق ایمنی هستند که ارتش سوریه آنجا را از تروریسم پاکسازی کرده است.

نظر شما