شناسهٔ خبر: 37667948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روانان در خطبه‌های نماز جمعه قم:

معیار انتخاب کاندیداها، وجود روحیه استکبارستیزانه است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مفید قم گفت: در انتخابات مجلس افرادی را باید انتخاب کرد که خود را خدمتگزار مردم بدانند و با روحیه جهادی و استکبارستیزانه و صدق کلام پای در این عرصه گذاشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا روانان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مفید قم، متن سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ماه شهر مقدس قم را قرائت کرد.

روانان درآغاز گفت: ابتدا جا دارد مجدد شهادت پر افتخار سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در حمله تروریستی شیطان بزرگ را محضر شما نمازگزاران مومن تبریک و تسلیت عرض نموده و از حماسه آفرینی شما مردم متدین و انقلابی شهر مقدس قم در تشییع باشکوه پیکر مطهرشان تقدیر و تشکر نمایم؛ و همچنین سانحه هوایی اخیر که عده‌ای از عزیزانمان را از دست دادیم و موجب تاسف و تاثر جامعه ایران اسلامی شد را خدمت خانواده معظم این عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آنان طلب صبر و بردباری مسئلت می‌نمایم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مفید قم افزود: بنده در این خصوص لازم می‌دانم متذکر شوم که در این گونه موارد که دشمن به دنبال سوء استفاده از فضای حاکم در کشور است؛ ما باید هشیار باشیم و حق را از باطل تشخیص دهیم و نگذاریم که از یک خطای غیرعمد انسانی کشور به سوی اغتشاشات کشانده شود. انقلاب اسلامی در طی این سال‌ها وامدار رشادت‌های خالصانه نیروی مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: نمونه بارز آن حمله موشکی مقتدرانه اخیر سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق که شروع انتقام سخت ملت شریف ایران نسبت به جنایت بزرگ و وحشیانه آمریکا بود. البته مطالبه به حق مردم در این مسئله رسیدگی عادلانه و در چارچوب قانون می‌باشد تا انشالله شاهد چنین حوادثی که منجر به داغدار شدن ملت می‌گردد نباشیم.

علیرضا روانان گفت: برادران و خواهران مومن و انقلابی، ما در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، امید است بار دیگر با شرکت حداکثری در پای صندوق‌های رای مشتی محکم بر دهان استکبار و جریان نفاق زده و با انتخاب نمایندگانی صالح سرنوشت کشورمان را بسازیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مفید قم در ادامه گفت: افرادی را باید انتخاب کرد که خود را خدمتگزار مردم بدانند و با توکل بر خدا و با روحیه جهادی و استکبارستیزانه و صدق کلام پای در این عرصه گذاشته اند. افرادی که نیاز‌های جامعه و مردم را بدانند و در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور خستگی‌ناپذیر نشان دهند.انشالله با حضور آگاهانه در عرصه انتخابات بتوان مجلسی انقلابی و پویا تشکیل داد که دغدغه ملت داشته باشند و وکیل ملت باشند؛ نه وکیل الدوله.

وی تاکید کرد: در این راستا جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه باید به تصمیماتی که شورای نگهبان ناظر بر احراز صلاحیت کاندید‌های محترم اخذ می‌نماید احترام بگذاریم. در اینجا می‌توان به تاریخ نیز رجوع و طلاق گرفتن از فضاسازی‌های دشمنان داخلی و خارجی در فتنه سال ۸۸ نسبت به حمایت از شورای نگهبان مبادرت نماییم.

روانان در ادامه گفت: در حالی که شورای نگهبان از دید مقام معظم رهبری مطمئن‌ترین دستگاه برای حراست از نظام اسلامی است متاسفانه شخصی با فرافکنی به دلیل تایید نشدن افراد فاقد صلاحیت به مسائلی که فضای حاکم بر کشور را متشنج می‌کند دامن می‌زند و با بیان موضوعاتی که برخلاف گفتمان انقلاب اسلامی است مجدداً معیشت مردم را منوط به ارتباط با سایر کشور‌ها می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مفید قم افزود: البته در این راستا نظر مقام معظم رهبری نسبت به ارتباط با سایر کشور‌ها امری بدیهی است، اما آنچنان که امروز اتفاق افتاده و آقایان از آن تعریف می‌کنند ارتباطی بوده که منجر به خسارات جبران‌ناپذیر گشته است که از جمله این خسارات می‌توان مکانیسم ماشه را نامبرد. مکانیسمی که از طرف اروپایی‌ها علیه ایران فعال شده و به موجب این ساز و کار تحریم‌هایی که اسماً به حالت تعلیق درآمده بودند به طور خودکار باز می‌گردند و دیگر قابل وتو نیستند.

وی در پایان گفت: در اینجا بنده به عنوان نماینده دانشجویان انقلابی توصیه برادرانه به مسئولین عالی کشور دارم و آن پیروی از مقام ولایت با توکل بر خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین و با تکیه بر روحیه جهادی است. امیدواریم با عنایت حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهنمود‌های رهبری معظم بتوانیم نقش خود را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی به نحو احسن اجرا کنیم.

نظر شما