شناسهٔ خبر: 37667225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار فارس در دیدار با روسای هیئت های مذهبی استان:

همراهی هیئت های مذهبی در تامین نیازهای معنوی جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی اثر گذار است

استاندار فارس به نقش و جایگاه هیئت های مذهبی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: همراهی و همکاری متولیان هیئت های مذهبی با خادمین مردم در دستگاه های اجرایی سبب تامین نیازهای معنوی و اعتقادی جامعه شده و همچنین کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عنایت الله رحیمی در دیدار با روسای هیئات مذهبی استان فارس، با بیان اینکه همه ما رهروان ائمه اطهار(ع) هستیم، تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد ائمه معصومین سبب توجه دل‌ها و قلوب به مفاهیم ارزشمند اعتقادی و ترویج معنویت در جامعه خواهد شد.

 استاندار فارس با بیان اینکه هیئت های مذهبی همه فعالیت ها را بر اساس اعتقادات قلبی به اسلام و مذهب شیعه و حب به اهل بیت(ع) انجام می‌دهند ، خاطرنشان کرد: این اقدامات حرکت هایی ریشه دار فرهنگی، دینی، مذهبی و اعتقادی است.


نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار کرد: بی شک زنده نگه داشتن آموزه های اولیای دین موجب گسترش ارزش های اخلاقی و معنوی در جامعه می‌شود که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

رحیمی به نقش و جایگاه هیئت های مذهبی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: همراهی و همکاری متولیان هیئت های مذهبی با خادمین مردم در دستگاه های اجرایی سبب تامین نیازهای معنوی و اعتقادی جامعه شده و همچنین کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه روسای هیئت های مذهبی افرادی وارسته و مطلع و آگاه هستند، خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه ای به شکل برگزاری مراسم و همچنین محتوای ارائه شده در این مراسم داشته باشید.

وی ادامه داد: شکل و ظاهر برگزاری مراسم باید با فرهنگ دینی و مذهبی و اعتقادی جامعه همخوانی داشته باشد و در بحث محتوا نیز نیابد اجازه داد خرافه ها به آموزه های حقیقی راه پیدا کنند و با بیانی لطیف و هنری انتقال داده شوند.
 
 رحیمی با بیان اینکه اذهان مردم روسای هیئت های مذهبی را افرادی معتقد و معتمد می‌دانند، یادآور شد: رعایت همه جانبه اصول اعتقادی و اخلاقی از سوی همکاران شما بر این اعتقاد قلبی جامعه به هئیت های مذهبی می افزاید همان گونه که تا به امروز با رعایت این اصول جایگاهی رفیع در جامعه کسب کرده اید.

 استاندار فارس با بیان اینکه مشورت و همراهی هیئات مذهبی در بسیاری امور اثر گذار است، اظهار کرد: از دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها می‌خواهیم همکاری لازم را با این هیئت ها داشته باشند.


وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت ارشد استان از همه مقدورات در چارچوب کمک به هیئت های مذهبی استفاده خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این نکته حائز اهمیت است که همانگونه که حوزه ها باید استقلال خود را حفظ کنند هیئت های مذهبی نیز باید بکوشند با حفظ این استقلال به سمت وابستگی به اعتبارات دولتی سوق داده نشوند.

وی در پایان از همه دست اندرکاران و متولیان هیئت های مذهبی خواست در ترویج امید و نشاط در جامعه کوشا باشند.

نظر شما