شناسهٔ خبر: 37666928 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

سیل ۳۴۲ مدرسه در سیستان و بلوچستان را تخریب کرد/ 50 میلیارد تومان خسارت سیل به مدارس سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بر اثر وقوع سیل در سیستان و بلوچستان 56 مدرسه تخریب شده و به ۲۸۶ مدرسه آسیب وارد شده و برآورد از میزان خسارات سیل اخیر در سیستان و بلوچستان ۵۰ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرالله رخشانی‌مهر همزمان با حضور در در استان سیستان و بلوچستان و هنگام بازدید از وضعیت مدارس آسیب‌دیده از سیل اخیر، درباره میزان خسارت واردشده به زیرساخت‌های آموزشی گفت: بر اثر سیل اخیر حدود ۵۶ مدرسه که از قبل هم در لیست تخریب ‌و بازسازی سازمان نوسازی مدارس بودند، دیگر قابل استفاده نیستند و باید به جای آن‌ها مدرسه ساخته شود. این ۵۶ مدرسه شامل ۲۰۰ کلاس درس می‌شود. با برآورد ریالی حدود ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی این تعداد مدارس موردنیاز است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: حدود ۲۸۶ مدرسه هم نیازمند تعمیرات اساسی است که برای انجام تعمیرات اساسی این تعداد مدرسه، حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است . در مجموع فقط در بحث زیرساخت‌ها و بناها حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به دلیل آب‌گرفتگی در داخل مدارس، تجهیزات هم از قبیل میز و نیمکت، کامپیوتر و تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی آسیب‌ دیده‌اند که باید تجهیزات نو جایگزین شود. اکثر مدارس آسیب‌دیده ۱ تا ۳ کلاسه هستند که برنامه سازمان نوسازی مدارس تحویل آن‌ها در مهر ۹۹ و تحویل مدارس ۶ و ۹ کلاسه در دهه فجر سال آینده است.

انتهای پیام/4145/

نظر شما