شناسهٔ خبر: 37665837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با ۲۰ ساعت مشت زنی پی در پی؛

رکورد مشت زن خراسانی در سازمان جهانی ایمارو ثبت شد

رزمی کار خراسان رضوی رکورد ۲۰ ساعت مشت زنی پی در پی را در سازمان جهانی ایمارو به نام خود ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید رضا محمدی رئیس اداره امور فرهنگی و ورزشی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات ورزش کارگران خراسان رضوی در رابطه با این خبر گفت: مرتضی عطار ورزشکار کاشمری با وارد کردن ۱۸۹ هزار و ۱۷۵ مشت پی در پی دست چپ و راست به کیسه بوکس رکورد یاد شده را ثبت کرد.

وی افزود: فیلم این ورزشکار برای بررسی و ثبت رکورد در اختیار چند گروه داوری قرار گرفت تا اینکه رکورد وی توسط این گروه‌ها تایید شد.

وی ادامه داد: عطار روز ۱۱ دی ماه و همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) با حضور نماینده ایمارو و برخی دیگر از مسئولان و داوران در شهر کاشمر این حرکت را بدون وقفه انجام داد.

وی گفت: این ورزشکار ۳۲ ساله پیش از این هم در تیر ماه امسال همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) در مسیر باغچه به مشهد، با طی مسافت ۶۵ کیلومتر در مدت هشت ساعت رکورد ۵۸ هزار و ۸۰۰ مشت پیاپی چپ و راست را از آن خود کرد.

 سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان (ایمارو) در سال ۹۲توسط یک ایرانی به نام حمید قلی‌زاده بنیانگذاری شد و در ۱۰۴کشور نمایندگی دارد.ایمارو تلاش دارد از ورزشکاران و استعدادهای ایرانی حمایت کند تا بتواند ایران را پایگاه ثبت رکورد جهان کند.

جلوگیری از خروج ارز ثبت رکورد توسط شرکت‌های خارجی از دیگر اهداف این سازمان است.

شایان ذکر است مرتضی عطار مسئولیت سرپرستی انجمن بوکس کارگران خراسان رضوی را نیز بر عهده دارد.

نظر شما