شناسهٔ خبر: 37665802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واحدهای تولیدی کرمان هنوز موفق به جذب اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸ نشدند

معاون اقتصادی استاندار کرمان بابیان اینکه واحدهای تولیدی کرمان هنوز موفق به جذب تسهیلات تبصره ۱۸ نشدند گفت: برای جذب این تسهیلات یک ماه بیشتر زمان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدعلی دهقان صبح امروز در جلسه رفع موانع تولید استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه دبیری جلسه رفع موانع تولید به بخش خصوصی واگذار شده است اظهار داشت: خانه صنعت و معدن در کل کشور به‌عنوان دبیر جلسات کارگروه رفع موانع تولید انتخاب شده است.

وی با ابراز اینکه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که در طول سال‌های گذشته دبیری جلسه را به عهده داشتند تشکر می‌کنیم و از تجربیات آنها باید استفاده کرد افزود: موارد دیگری نیز وجود دارد که پیگیری این امور نیز به خانه صنعت و معدن واگذار شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: توقع این است که پرونده‌هایی که به جلسات کارگروه رفع موانع تولید می‌آید قبلا دقیقا کارشناسی شوند و وقت جلسات کمتر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پرونده اشخاص محرمانه است گفت: نباید ریز اطلاعات واحدهای تولیدی دارای مشکل در جلسات رفع موانع تولید مطرح شود و آبروی اشخاص در خطر قرار بگیرد.

دهقان با اشاره به اینکه در استان کرمان هنوز نتوانستیم اعتبار تسهیلات تبصره 18 را جذب کنیم تصریح کرد: این تسهیلات سود کمتری دارد اما سختگیری‌هایی برای ضمانت پرداخت وجود دارد و امیدواریم بانک‌ها همکاری بیشتری برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای جذب این تسهیلات یک ماه بیشتر زمان نیست و باید سریع‌تر اقدام شود عنوان کرد: کارگروه پنج نفره‌ای در استان تشکیل شده که مشکلات پیش‌روی عدم جذب اعتبارات تسهیلات تبصره 18 در کرمان پیگیری شود.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه وظیفه کارگروه است که پرونده‌هایی که به بانک‌ها معرفی شدند را بررسی و دلایل عدم پرداخت تسهیلات را گزارش دهند افزود: در مدت زمان یک ماه باقیمانده کارگروه و کمیته پنج نفره باید تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات انجام بدهند.

به گزارش تسنیم در بیست و هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان که به دبیری خانه صنعت و معدن استان برگزار شد 11 پرونده از واحدهای تولیدی دارای مشکل بررسی شد که بدهی معوقات بانکی و مالیاتی و همچنین مجوزات محیط زیستی از اهم مشکلات آنها بود.

انتهای پیام/511/ش

نظر شما