شناسهٔ خبر: 37664693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ظریف: فاجعه هواپیمای اوکراینی نباید سیاسی شود

ابنا

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار با همتای کانادایی خود درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد که این فاجعه نباید سیاسی‌سازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار با همتای کانادایی خود درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد که این فاجعه نباید سیاسی‌سازی شود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان جمعه شب در پیامی توئیتری نوشت: امروز در عمان با «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر خارجه کانادا برای بحث پیرامون همکاری کنسولی، فنی و حقوقی میان کشورهای آسیب دیده از فاجعه پرواز پی‌اس۷۵۲ دیدار کردم. درباره تبادل مستمر میان کارشناسان مربوطه توافق کردیم. سیاسی‌سازی این فاجعه باید نفی شود و بر خانواده‌های قربانیان تمرکز گردد.

«محمد جواد ظریف» و «فرانسوا فیلیپ شامپانی» عصر جمعه در دیداری که به درخواست طرف کانادایی در مسقط برگزار شد، ضمن ابراز تاسف مجدد از سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در خصوص همکاری های کنسولی، فنی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در آن سانحه جان باختند گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار مقرر شد تیم‌های کارشناسی وزارتخانه‌های دو کشور به تماس‌های خود در این زمینه ادامه دهند.

ظریف و شامپانی توافق کردند در زمان مناسب در آینده مجددا دیدار و گفت‌وگو کنند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر در راه بازگشت از هند به کشور، در توقفی کوتاه در مسقط با وزیر امور خارجه کانادا دیدار و گفت و گو می‌کند.

............................
پایان پیام/ 167

نظر شما