شناسهٔ خبر: 37664230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

کُردهای مرتبط به آمریکا مانع تاسیس پایگاه نظامی روسیه در شمال سوریه شدند

گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، مانع نیروهای روسیه در تاسیس پایگاه نظامی در شمال الحسکه شد.

صاحب‌خبر -

العالم-سوریه

گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که تحت امر ارتش آمریکا قرار دارد، به نیروهای روسی مستقر در شمال سوریه اجازه تاسیس پایگاه نظامی در حومه شمالی الحسکه را نداد.

نیروهای «قسد» مانع اقدام کاروان روسیه متشکل از 60 خودروی نظامی در تاسیس یک پایگاه در نزدیکی میادین نفتی «رمیلان» در شمال الحسکه که در آن نیروهای آمریکایی مستقر هستند، شدند.

بر اساس این گزارش، آمریکا به نیروهای دموکراتیک سوریه دستور داد تا مانع این اقدام روسیه شوند که به دنبال آن، کاروان روسی مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت به فرودگاه نظامی القامشلی در شمال الحسکه شد.

حضور نیروهای آمریکایی در شمال سوریه با هدف حمایت از چاه‌های نفت این کشور در حالی ادامه دارد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده چندی پیش رسما خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه را اعلام کرده بود.

پیشتر نیز ارتش ایالات متحده آمریکا به منظور حمایت نظامی و لجستیکی از گروه‌های تحت حمایت خود مانند قسد، صدها کامیون را از خاک عراق وارد استان الحسکه در شمال سوریه کرده‌ بود.

تسنیم

نظر شما