شناسهٔ خبر: 37664180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخی مدیران به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان واقف نیستند

استاندار زنجان گفت: عمده مشکلات در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان این است که دیدگاه برخی مدیران به این حوزه، شخصی است و متوجه اهمیت آن نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فتح الله حقیقی در نشست بررسی و حل مسائل شرکت های فناور و دانش بنیان استان با بیان اینکه به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اعتقاد راسخ دارم، اظهار کرد: اکنون رقابت در دنیا در حوزه رشته‌های بین رشته‌ای و فعالیت‌های دانش بنیان است به طوری که کشورهای نوظهور در عرصه اقتصاد در دنیا بیشترین نیرو و اقدامشان را در این بخش ها متمرکز کرده‌اند.
وی با بیان اینکه نقشه راه توسعه کشور بر اقتصاد دانش بنیان مبتنی است، ادامه داد: بر اساس سند تدوین شده کشور ما باید در این حوزه رتبه نخست منطقه و جایگاه برتر را در دنیا داشته باشد.
حقیقی با بیان اینکه اکنون رقابت در دنیا در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به این حوزه توجه شده ولی این توجه کردن در قواره شرکت‌های دانش بینان نبوده است و علت آن هم این است که این نوع فعالیت‌ها، پدیده تازه ای است و اگر بدانیم همین موضوع، مسئله اصلی در زمان کنونی است، قطع یقین حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را بیشتر پیگیری می‌کنیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون شرایط کشور عادی نیست، تصریح کرد: در چنین شرایطی باید تسهیل گری‌ها را برای کمک به تولید بیشتر کنیم.
وی افزود: در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در سال جاری هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و علاوه بر آن تا کنون ۱۰ واحد غیر فعال نیز به چرخه تولید بازگشتند.
استاندار زنجان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا هر راهکار لازم را برای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان، اتخاذ و عملیاتی کنند.
گفتنی است، در این جلسه که نخستین نشست از سلسله نشست‌های حل مسائل شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان بود، مشکلات ۱۲ شرکت از سوی مدیران عامل آنها مطرح شد و استاندار زنجان دستوراتی را برای حل مسائل آن‌ها صادر کرد.
ضرورت همکاری بانک‌ها برای تامین نقدینگی به دلیل غیر ملموس بودن دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان، حمایت برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی، همراهی و تسهیل‌گری مالیات و تامین اجتماعی در حل مسائل شرکت‌ها، بهره‌گیری از توان شرکت‌های بومی استان، اختصاص محل استقرار برای شرکت‌های دانش بنیان و رفع بروکراسی‌های اداری از جمله موارد طرح شده از سوی میران عامل شرکت‌ها بود.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما