شناسهٔ خبر: 37663910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سانا: ترکیه تروریست‌های بیشتری را به لیبی منتقل می‌کند

خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد که ترکیه در ادامه سیاست خود مبنی بر حمایت از تروریسم و سرمایه گذاری روی آن، تروریست های بیشتری را از سوریه به لیبی منتقل می کند.

صاحب‌خبر -

العالم-سوریه

سانا به نقل از منابع مطبوعاتی افزود: بیش از یکهزار و ۷۰۰ مزدور تروریست طی ساعات گذشته وارد لیبی شده اند. این عناصر را نیروهای رژیم اردوغان از سوریه به لیبی منتقل کرده اند.

این در حالی است که اقدامات مربوط به تجهیز شمار دیگری از تروریست ها در شهر عفرین و دیگر مناطق تحت اشغال نیروهای ترکیه، برای انتقال به لیبی ادامه دارد.

این منابع گفتند: دولت ترکیه تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تروریست را که برای خدمت به طرح های تروریستی اش در منطقه می جنگند، به لیبی منتقل کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه اخیرا اعلام کرد که کشورش برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی و مقابله با نیروهای موسوم به ارتش ملی تحت رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» به این کشور نیروی نظامی اعزام می کند.

ترکیه و لیبی ششم آذرماه و در جریان سفر رییس دولت وفاق ملی لیبی به آنکارا و دیدار با اردوغان دو قرارداد مهم امضا کردند.

توافق نخست در مورد حریم دریایی ترکیه و لیبی در دریای مدیترانه و قرارداد دیگری در مورد توسعه همکاری‌های امنیتی و نظامی میان دو طرف امضا شد.

توافق آنکارا و دولت السراج با اعتراض دیگر کشورهای حوزه دریای مدیترانه رو به رو شد، یونان، قبرس و مصر در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که امضای این دو یادداشت تفاهم، مشروعیت ندارد.

نظر شما