شناسهٔ خبر: 37662054 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

صادرات، نیاز مبرم محصولات دانش‌بنیان

دبیر نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناور ۲۰۲۰(اینوتکس) گفت: با افزایش محصولات دانش بنیان و استارتاپی برنامه ریزی برای صادرات نخستین نیاز اقتصاد کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
"سجاد عباسی فشمی" امروز، جمعه،گفت: مهمترین این چالش‌ها بین‌المللی شدن استارتاپ‌ها و صادرات خدمات آن‌ها به سایر کشور‌ها است که با توجه به شرایط منطقه و کشور، صادرات تا حدودی در حال انجام است.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به قوانین و محدودیت‌های مختلف در مسیر رونق تولید گفت: برای رهایی از اقتصاد نفتی و رشد فعالیت هسته‌های نوآور و فناوران، حذف قوانین دست و پاگیر ضروری است.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تاکنون ۸ دوره در ایران برگزار شده است. این نمایشگاه بستری برای عرضه نوآوری و فناوری است. برخلاف نمایشگاه‌­های مشابهی که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدف‌گذاری کرده‌اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و استارتاپ‌هاست.

نمایشگاه INOTEX تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری­‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آن‌ها متصل کند و همچنین سرمایه‌گذاران را با فرصت­‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا کند.

هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس (INOTEX ۲۰۲۰ )با شعارِ اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف با حضور ۳۶۲ عضو اکوسیستم برگزار شد.
 
دوره بعدی این نوع نمایشگاه ها از ۸ تا ۱۱ خردادماه ۹۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین­‌المللی تهران با حضور بازیگران زیست­‌بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما