شناسهٔ خبر: 37661750 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

یک مقام مسئول:

نیازی به واردات مرغ نیست

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: شرایط تامین ذخایر استراتژیک برای پشتیبانی امور دام فراهم است و هیچ بهانه‌ای مبنی بر تامین ذخایر استراتژیک از طریق واردات پذیرفته نیست.

صاحب‌خبر -

حبیب اسدالله‌نژاد در گفت‌و‌گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ طی روز‌های اخیر در بازار خبر داد و افزود: متوسط نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری هشت هزار تا 8200 تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که تا هفته آینده افزایشی در بازار مرغ نداشته باشیم.
اسدالله نژاد افزود: شرایط تامین ذخایر استراتژیک برای پشتیبانی امور دام با قیمت کمتر از ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان فراهم است که با این وجود دیگر جای هیچ بهانه‌ای مبنی بر تامین ذخایر استراتژیک از طریق واردات پذیرفته نیست چرا که به سبب تولید مازاد مطرح شدن اظهاراتی مبنی بر جبران کسری کشور از طریق واردات غیر کارشناسی است.
وی با انتقاد از سیر سعودی قیمت جوجه یک‌روزه در بازار بیان کرد: قیمت هر قطعه جوجه یک روزه با افزایش ۷۰۰ تومانی نسبت به هفته گذشته به 4400 تا 4500 تومان رسیده که اگر نظارتی در بازار صورت نگیرد پیش‌بینی می‌شود که قیمت از مرز 5500 تومان هم عبور کند که این امر در قیمت تمام شده تولید تاثیر به سزایی خواهد داشت.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۴هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر حداقل زیان 1300 تومانی مرغداران است.
اسد‌الله‌نژاد درباره آخرین وضعیت بازار ذرت و کنجاله سویا تصریح کرد: در حال حاضر ذرت و کنجاله سویا با اختلاف ناچیز نسبت به نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، اما همواره انتظار می‌رود که نظارت‌های بیشتری در بازار صورت گیرد تا دیگر پیک تولید قیمت افزایش نیابد یا کمبودی در بازار احساس نشود.
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم  با وجود کاهش نرخ مرغ در حال حاضر، مرغداران پیش‌بینی افزایش قیمت این محصول در شب عید را دارند که طبق روال هر ساله با افزایش تقاضا در این ایام قیمت این محصول افزایش می‌یابد؛ به صورت جسته گریخته نیز خبر‌هایی وجود دارد که مرغداران کمی از میزان جوجه‌ریزی خود کاسته‌اند تا قیمت مرغ در آینده افزایش یابد.  قیمت هر شانه تخم مرغ 30 عددی نیز در بازار 18 تا 21 هزار تومان به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما