شناسهٔ خبر: 37661151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب گسترده خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در رسانه های جمهوری آذربایجان

  باکو – ایرنا – رسانه های جمهوری آذربایجان با بازتاب اظهارات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران گزارش دادند، رهبر عالی جمهوری اسلامی  ایران حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه های آمریکا در عراق را  یوم الله خواندند.

صاحب‌خبر -

  در گزارش این رسانه ها چند مطالب از سخنان رهبر معظم انقلاب از جمله حمله موشکی به پایگاههای آمریکایی در عراق ، موضع  گیری اخیر سه کشور اروپایی نسبت به برجام ، تاسف و اندوه مسوولان و مردم ایران از حادثه سقوط  هواپیمای مسافربری اوکراینی انعکاس گسترده داشته است .

  خبرگزاری رسمی " آذرتاج " در گزارشی نوشت : آیت الله خامنه ای در نماز جمعه تهران، مردم ایران را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد و با تاکید بر این که  در طی دوهفته گذشته اتفاقات بی نظیری در کشور رخ داد ، گفت که ایران در رابطه با شهادت  سردار قاسم سلیمانی پاسخ کوبنده ای به آمریکا داد .

  بنا به این گزارش ، رهبر ایران سخنان مسوولان آمریکا مبنی بر این که آنها در کنار مردم ایران هستند را خاطر نشان وآن را دروغ محض خواندند و تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران را یادآور شدند .

  پایگاه خبری " حقین . آذ " در گزارشی تحت عنوان " رهبر ایران حمله موشکی به پاییگاههای آمریکا در عراق را یوم الله نامید " نوشت : آیت الله خامنه ای حضور دهها میلیون انسان در خیابانها در ایران  و عراق در رابطه با شهادت سردار قاسم سلیمانی را نقطه عطفی در تاریخ عنوان کرد .

  خبرگزاری " ترند "  نیز در گزارشی به عنوان " آیت الله خامنه ای انگلیس ، آلمان و فرانسه را پادوی آمریکا خواند " نوشت : رهبر ایران اظهار داشت که به  این سه کشور اعتماد ندارد .

  بنا به این گزارش ، رهبر ایران همچنین در ادامه  انتقاد از موضع  گیری های آلمان ، فراتنسه و انگلیس  گفت که آنها نمی توانند کسانی باشند که به آنها اطمینان کنیم.

  پایگاه خبری " فاکت خبر " نیز با بیان اینکه نماز جمعه امروز در مصلای تهران به امامت رهبر ایران اقامه شد ، نوشت : آیت الله  خامنه ای طی سخنانی در نماز جمعه گفت که اقدامات روزهای اخیر ،  چهره واقعی آمریکا  را در میان گذاشت و این روزها پر از ماجراهای تلخ و شیرین و درس‌آموز برای ملت ایران بوده است .

این پایگاه خبری همچنین اضافه کرد: رهبر ایران همچنین با اشاره به برگزاری تظاهرات  ده‌ها میلیون انسان در ایران و صدها هزار نفر در عراق و بعضی کشورهای دیگر به‌پاس خون فرمانده سپاه قدس ، آن را  مصداق ایام‌الله خواندند و گفتند:  این عظمت هیچ عاملی جز دست قدرت خدا ندارد.

  پایگاه خبری " اسلامین سسی "  (" صدای اسلام " ) نیز نوشت :  رهبر معظم ایران حمله موشکی سپاه به پایگاههای آمریکا را یکی دیگر از ایام‌الله برشمرد و گفت : اینکه ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است.

 بنا به این گزارش ، آیت الله خامنه ای همچنین گفتند که ترور دزدانه و بزدلانه سردار سلیمانی موجب رسوایی و روسیاهی دولت بی‌آبرویِ آمریکا شد.

  خبرگزاری "آپا " ، پادیگاه خبری " سلام نیوز " ، " مائده " ، " دیرلر " و روزنامه " ینی مساوات "  نیز در گزارش های خبری خود به انعکاس سخنان رهبر معطم انقلاب در نماز جمعه تهران پرداختند .

برچسب‌ها:

نظر شما