شناسهٔ خبر: 37661075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

بازگشایی معابر روستایی مهمترین نیاز مناطق سیل‌زده است

تهران -ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیاز مردم منطقه روستایی بخش‌های سیل‌زده چابهار مواد غذایی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است که با نفربرهای آبی، خاکی و بالگردهای هوانیروز در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در بازدید میدانی از مناطق سیل زده روستایی نوبندیان، پلان، نگور  شهرستان چابهار افزود: برابر اوامر رهبر معظم انقلاب «حفظه الله تعالی» از همان روز نخست تیپ های ۱۸۸، ۲۸۸، ۳۸۸، گروه رزمی مهندسی، شبکه بهداشت و درمان و هوانیروز با حضوری پرتوان و باقدرت  در منطقه حضور یافتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آشپزخانه‌های سیار را در منطقه مستقر کردیم، گفت: با توجه به اینکه منازل مسکونی مردم منطقه دچار سیل شدند، اکنون نیاز مردم مواد غذایی است، با استقرار آشپزخانه سیار روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ پورس غذای گرم طبخ و در روستاهای حادثه دیده پخش می‌شود.

وی افزود: اکنون مهمترین اقدامات یگان‌های نیروی زمینی ارتش ارسال مواد غذایی، لوازم بهداشتی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است که با خودروهای تاکتیکی، نفربرهای آبی، خاکی و بالگردهای هوانیروز در حال انجام است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر حضور نفربرهای دوزیست آبی خاکی نزاجا در منطقه سیل زده گفت: با توجه به شرایط آب گرفتگی و صعب العبور بودن معابر روستایی، نفربرهای آبی خاکی نیروی زمینی ارتش علاوه بر امداد و نجات مردم گرفتار و سیل زده، بخش وسیعی از کمک‌های مردمی و ارتش را به روستاهای بخش نوبندان و پلان ارسال کردند.

وی تاکید کرد: به واسطه تخریب برخی از جاده‌ها و مسیرهای روستایی، بهترین وسیله برای امداد و نجات و کمک رسانی بالگرد های هوانیروز است که  روزانه با ۱۰ سورتی پرواز در خدمت مردم  منطقه است.

تجهیزات راه‌سازی و پل‌سازی گروه مهندسی رزمی نیروی زمینی در منطقه حضور دارند

حیدری  با بیان اینکه امکان راه اندازی پل‌های هجومی و بیلی در منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تجهیزات راه‌سازی و پل سازی گروه مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش از همان روز اول در منطقه حضور یافتتد و امروز که از نزدیک در کنار آنها بودم در حال بازگشایی راه ها، معابر روستایی و احداث پل های  لوله‌ای هستتد تا علاوه بر هدایت آب‌ها به زمین‌های بایر ارتباط مسدود شده روستایی را برقرار سازند.

وی گفت: تمام یگان‌های ارتش و به ویژه نیروی زمینی در خدمت مردم هستند، امیدواریم خدماتی که انجام می دهیم معنای یک ارتش ولایی و انقلابی و به منصه ظهور رساندن ارتش فدای ملت باشد.

به گزارش ایرنا، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

نظر شما