شناسهٔ خبر: 37660756 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کشف بزرگترین دایناسور گوشتخوار جهان در استرالیا

دایناسور وینتون بزرگترین دایناسور گوشتخواری است که تا کنون در استرالیا یافته شده است. پژوهشگران پیش از این یکی از بزرگ ترین دایناسورهای جهان را در سال 2017 یافته اند. اما این دایناسور جدید رکورد دایناسور پیشین را شکسته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دایناسور وینتون بزرگترین دایناسور گوشتخواری است که تا کنون در استرالیا یافته شده است.  پژوهشگران پیش از این یکی از بزرگ ترین دایناسورهای جهان را در سال 2017 یافته اند. اما این دایناسور جدید رکورد دایناسور پیشین را شکسته است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، محقق برجسته جهان دکتر مت وایت از دانشگاه نیو انگلستان گفت وقتی اولین استخوان ها کشف شد اصلاً به نظر نمی رسید یک کشف بزرگ داشتیم. ما به همه بخش ها نگاه خوبی داشتیم و بنابراین شروع به پیدا کردن عناصر دیستال استخوان هایی که کشف کرده بودیم نگاه کردیم و به یک دستاورد نادر رسیدیم."

البته استخوان ها را نمی توان به طور قطعی با یک گونه شناسایی کرد، اما از نزدیک شبیه یک نمونه ویلوننسیسیس استرالوکتور ساز است که در سال 2006 کمتر از 2 کیلومتر دورتر از همین ناحیه یافت شده است. دکتر وایت گفت: "این دایناسورها می توانند تا 2 متر قد و بین 5 تا 7 متر طول داشته باشند و از نظر ظاهری شبیه به velociraptorsولوکراپتورز های نمایش داده شده در فیلم های پارک ژوراسیک هستند."

وی ادامه داد: "این دایناسورها دستان  بسیار بزرگی داشتند. دستانی که از هر طرف دارای دو پنجه درشت بود. دایناسورهای مذکور از  پاهای خود برای لگد زدن و سوراخ کردن بدن طعمه استفاده می کردند. ما واقعاً دندان هایی پیدا نکردیم که بزرگتر از دندانهای این دایناسور باشد، بنابراین این قابلیت ها می توانسته باعث برتری این حیوان در حوزه گوشتخواری باشد."

یکی از سوالات این است که آیا دایناسورها پرهایی داشتند؟ دکتر وایت گفت که این موضوع هنوز به شدت در میان اعضای جامعه علمی مورد بحث است. من گمان می کنم که در گروه ابتدایی تر قرار داشته، اما هنوز هم به شدت بحث می شود."

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما