شناسهٔ خبر: 37660607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طحان نظیف خبر داد؛

پاسخ محرمانه شورای نگهبان به وزیر کشور درباره اظهارات «روحانی»

هادی رضایی

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: جهت حفظ انسجام و وحدت کشور پاسخ نامه دیروز وزیر کشور بطور محرمانه برای او ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود نوشت، فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تمام شد و اکنون زمان رسیدگی به شکایات داوطلبان از نتایج اعلام شده توسط خود اعضای شورای نگهبان است.

وی تاکید کرد: کار شورای نگهبان تازه آغاز شده و تلاش می‌شود، شکایات به طور دقیق بررسی شود تا حقی از افراد و مردم ضایع نشود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه مطلب خود آورده است: نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها نشان داد در میان تایید و رد شده‌ها، افراد شاخصی از هر دو جناح هستند و با هر کس در هر جایگاه و با انتساب به مقامات نیز مماشات نشده است.

طحان نظیف با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در خصوص تایید افراد فاقد صلاحیت، آغاز پروژه ضد ملی علیه وظایف یک نهاد قانونی بود که دیروز نیز توسط وزیر کشور ادامه یافت، آورده است: متاسفانه آن سخنان آقای روحانی امروز دستاویز وزیر امور خارجه آمریکا برای حمله به انتخابات ایران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جنجال آفرینی در تریبون‌های عمومی هیچ خاصیتی ندارد، تاکید کرد: اگر ایشان از روند بررسی‌ها اطلاع کافی ندارد پیش از اظهار شکایت می‌تواند به شورای نگهبان بیاید و در جریان فرآیند بررسی‌ها قرار بگیرد.

عضو شورای نگهبان آورده است: نه انسان‌ها کالا هستند و نه انتخابات مغازه؛ اما عرضه کالای غیر استاندارد، فاسد و تاریخ گذشته به مردم، ظلم و خلاف قانون است.

طحان نظیف با اعلام اینکه برای حفظ انسجام و وحدت کشور پاسخ نامه دیروز وزیر کشور به طور محرمانه برای او ارسال شد، نوشت: امیدوارم مسئولان دولت از سوءاستفاده آمریکایی‌ها از اظهارات‌شان درس عبرت گیرند.

نظر شما